שתף קטע נבחר

מסעדה כללה בחשבון דמי שירות ואבטחה, ונקנסה

מסעדת "ל.י.ם בחוף הים" שבת"א נקנסה ב-20 אלף שקלים לאחר שהוסיפה לחשבון דמי אבטחה ודמי שירות, מבלי שצויינה האפשרות להימנע מתוספות התשלום הללו

מסעדת "ל.י.ם בחוף הים" בתל אביב נקנסה ב-20 אלף שקלים ועל מנהלה הוטל קנס של 10,000 שקלים, בגין עבירות על חוק הגנת הצרכן. כך פסקה השבוע שופטת בית משפט השלום, דורית שפירא.

 

כתב האישום נגד המסעדה הוגש על ידי משרד התמ"ת, בעקבות תלונה של צרכן שביקר במסעדה בחודש אוגוסט 2005 וגילה כי בחשבון שהוגש לו לתשלום הוסיפו הנאשמים תשלום עבור דמי אבטחה וכן תשלום עבור דמי שירות בגובה 12%, מעבר למחירים שהיו נקובים בתפריט לצד המנות והמשקאות שהזמין.

 

הנאשמים לא הודיעו לצרכן בכל דרך שהיא ואף לא ציינו בשלט או בתפריט לגבי אפשרות להימנע מתוספות התשלום הן לפני והן אחרי התשלום, ובכך לא ניתנה לצרכן אפשרות מעשית לוותר על תוספת התשלום במסגרת העסקה.

 

בביקורת שערכה מבקרת משרד התמ"ת באוגוסט 2005 כצרכנית במסעדה, עולה כי בחשבון שהוגש לה הוסיפו הנאשמים 12% עבור העסקה וגם הפעם לא הודיעו בדרך כלשהי לגבי אפשרות להימנע מתוספת התשלום לפני או אחרי התשלום.

 

בעקבות זאת הגיש משרד התמ"ת באמצעות עו"ד טלי קינן, כתבי אישום נגד הנאמשים בגין העבירות הללו: איסור פרסום ונקיבת מחיר ואיסור גביית תשלום עבור שרותי אוכל שלא במחיר הכולל, וכן איסור הטעיית צרכן בעניין מהותי בעסקה בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

 

במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים, גזרה השופטת דורית שפירא על המסעדה קנס בסך 20,000 שקלים ועל מנהל המסעדה קנס בסך 10,000 שקלים. כמו כן, כל אחד מן הנאשמים חתם על התחייבות בסך 30,000 להימנע במשך שנתיים לעבור על חוק הגנת הצרכן.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
מסעדה. השירות כלול?
צילום: אפי שריר
מומלצים