שתף קטע נבחר

מכוניות ליסינג: יותר מ-60% משוק הרכב

רכבי הליסינג מהווים בין 60 ל-70 אחוז מכלל שוק הרכב הישראלי, כך עולה מנתונים שפורסמו בדירוג BDI לשנת 2005

חברות הליסינג בישראל רכשו בין 60 ל-70 אחוז מכלל מכירות הרכב בישראל. כך עולה מדירוג BDI שהתפרסם היום (ד'), ומדרג את גודלן של חברת הליסינג השונות. לפי הנתונים, חברות הליסינג הישראליות רכשו בשנת 2005 כ-120,000 מכוניות חדשות, מתוכן 80 אחוז היו מכוניות משפחתיות. יש לציין עוד כי לפי דירוגי BDI בעבר, עמד נתח שוק הליסינג על בין 50 ל-60 אחוז בשנת 2004, ועל בין 25 ל-35 אחוז בלבד בשנת 2000.

 

עם כוח רכישה כה גדול, אין פלא שבידי חברות הליסינג כושר השפעה כה גדול על שוק הרכב הישראלי. אם נסתכל על נתוני המכירות של 2005 כולה, 153,658 מכוניות, נגלה כי חברות הליסינג רכשו מתוך כך קרוב ל-107,000 מכוניות.


שבע מכל עשר מכוניות בישראל שייכת לחברת ליסינג (צילום: רועי צוקרמן)

 

נתוני 2005 מגלים עוד כי היקף המכירות של חברות הליסינג צמח אשתקד בקרוב ל-16 אחוז בהשוואה לשנת 2004, ועמד על 6.7 מיליארד שקל. חברת הליסינג הגדולה בישראל לפי הנתונים של קבוצת BDI, היא ניו קופל-שלמה, שמחזור המכירות שלה נאמד בלמעלה משני מיליארד שקל.

 

במקום השני עם היקף מכירות קטן משמעותית (1.1 מיליארד) ניצבת "דן רכב ותחבורה" (אוויס), שעלתה מהמקום השלישי בדירוג אשתקד. אוויס עברה בכך את אלדן ואלבר, עם 950 ו-906 מיליון שקל בהתאמה. מקבוצת BDI נמסר כי בדירוג מחושב מחזור המכירות תוך שכלול של השכרת ומכירת כלי רכב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית ליסינג אופיינית. יותר מ-60% מהשוק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים