שתף קטע נבחר

בקרוב: סימולטור הטיסה Flight Simulator X

בן בוגין, הטייס המצטיין של vgames, גילה בהפתעה את Flight Simulator X החדש בביתן של מיקרוסופט בתערוכת E3, ומאותו רגע הוא מסרב לעזוב את דוכן ההדגמה

ל-Microsoft Flight Simulator תמיד הייתה בעיית תדמית. לך תשכנע שחקן שאוהב פיצוצים ואקשן - או גרוע מכך, שחקן שלא אוהב תעופה - שהטסת מטוס מנקודה א` והנחתתו בנקודה ב`, אפילו אם זהו מטוס אזרחי, היא מטרה מאתגרת ומעניינת. התדמית הזו כנראה לא תשתנה לעולם - או שאתה אוהב את זה, או שאתה לא. אבל Flight Simulator X, המשחק התשיעי והחדש ביותר בסדרה שאמור לצאת לשוק לקראת סוף השנה, בהחלט ינסה לתקן את הקביעה הזו.

 

את הדוכן של FSX גיליתי רק במקרה בביתן מיקרוסופט ב-E3, ולאחר מאות ואלפי שעות טיסה על שלל הסימולטורים של החברה, לא יכלתי לחכות ולראות מה השתנה מאז 2004. החידוש המשמעותי ביותר לסדרה - והכוונה היא בעיקר מהכיוון של הטייסים הקז`ואלים, ולא טייסי ההארד-קור - היא תוספת ראשונה של

משימות טיסה מובנות.

 

שלוש עמדות המשחק הוצבו בביתן - אחת מהם הוקרנה על נייר גדול בצורה של תא טייס, אגב - כללו חמש משימות כאלו לדוגמה, שהראו פוטנציאל רב וסוג של המשכיות, מבנה ואתגר לטייסים החובבים, לראשונה כמו שצריך בסדרה (המשימות במשחקים הקודמים היו בסיסיות לחלוטין ולא השתלבו בתשתית המשחק).

 

לא רק טיסה סתם, יש גם משימות

 

המשימות שהוצגו היו בהחלט מגניבות ומאתגרות. לקחת אולטרט-לייט, מטוס קטן וקל במיוחד, אל אזור חופי הוואי, ולהטיל שקיות קמח (?) לעבר מטרות שונות בים, שחלקן ספינות נעות וחלקן עצמים נייחים. יש לכם זמן מוגבל ומספר פצצות מדוד כדי לעשות זאת, אך לאחר כל פגיעה, תקבלו זמן נוסף. אם פגעתם בעצם נייח - 15 שניות, ואם בספינה נעה - 30 שניות.

 

אם נגמרו לכם ה"פצצות", תאלצו לבצע נגיעה (נחיתה והמראה מיידית, ללא עצירה) על נושאת מטוסים שנמצאת בסביבה. הזריקה של שקי הקמח, ההטלה וחישוב מרחק הנפילה שלהם קשה, אך זהו עניין שולי בלבד. המשימה ואופייה פועלים נהדר בבחינת כישורי טיסה ופיתוח שליטה מדויקת תוך יצירת מנגנון מטרה פשוט, שנותנים טעם נוסף לטיסה בסימולטור אך אינם הופכים אותו לזול וקל יותר.

 

בין המשימות הנוספות הייתה משימת שליטה על דאון והעברתו בין טבעות-אוויר הממוקמות בצורת מסלול המיועד למתחילים ומשימת טבעות מוגבלת בזמן למנוסים יותר, שם שולטים על מטוס המנהלים Learjet וצריכים לעבור בכל הטבעות, חלקן נמוכות במיוחד, ללא סדר מוגדר מראש. משימה אחרת הייתה הנחתה של מסוק על נושאת מטוסים ענקית, שאפשרה לי לגלות שמערכת השליטה במסוקים הפכה להגיונית הרבה יותר, ועדיין מאתגרת נורא.

 

גם אקרובטיקה

 

ללא ספק, המשימה המגניבה ביותר - שגם כוללת אלמנט אמיתי מהחיים, גם דורשת אקרובטיקה מסוימת וגם קשה במיוחד - היא "מבחני הקבלה לצוות האקרובטי של רד בול". עם פרסומת גאה למשקה שנותן לך כנפיים על גב המטוס האקרובטי Extra 5000s, נשלחתי להמריא ולעבור בין זוגות עמודים צמודים למדי הנמצאים על הקרקע - ממש כמו בהצגות האמיתיות של טייסי הרד בול. היו חמישה כאלה, פעם אחת נדרשתי לבצע לופ לאחר המעבר ביניהם, וזוג אחר הייתי צריך לעבור הפוך לחלוטין.

 

בסוף נתבקשתי לנחות בשדה התעופה ממנו המראתי - אלא מה? המסלול ארוך מאוד, אבל אתם חייבים שגלגליכם יונחו רק באזור קטן ביותר בשביל להצליח במשימה. כל המשימות כללו דיבוב שלם של הוראות כלליות וספציפיות לכל רגע ורגע. במשחק אמורות להיות בסביבות 50 משימות כאלו, אבל לא צריך להיות לכם ספק שהוא יכלול עורך משימות מלא, ושניתן יהיה להעלות ולהוריד באינטרנט עוד משימות רבות נוספות.

 

מכוניות נעות ונמלי תעופה שוקקים

 

הגרפיקה של המשחק נראתה נהדר. פול לאנגה, מעצב המשחק, הסביר לי כי הם הציבו הרבה דגש על טקסטורות ומבנה הקרקע, על שדות תעופה דינמיים (שיכללו, לדבריו, רכבי תפעול נעים ופועלים אנושיים, שלצערי לא היו זמינים בגרסת ההדגמה) ושיפור מראה הבניינים ומערכת ה-Auto Gen, שפורסת בזמן אמת בניינים ועצים בכל אדמה.

 

כמו כן, הוא הציג לי תוספת נהדרת של מכוניות על הכבישים - מכוניות תלת ממדיות שנעו על הכבישים, ובכמויות גדולות. ההשתקפות על המטוס הייתה המרשימה ביותר - בזווית מסוימת, ניתן היה לראות את קרני השמש פוגעות באופן ישיר במטוס, בצורה באמת נפלאה. מצאתי שיפור גדול גם בקו הרקיע, שנראה מציאותי מתמיד, וגם בטשטוש הרך של עצמים רחוקים יותר, שנראה טוב מאוד.

 

תוספת משימות

 

שחקני הקז`ואל, אם כן, יזכו לתוספת המשימות המובנות, שודאי תמשוך לא מעט טייסים חדשים. ומה לגבי הטייסים הוותיקים? למרבה הצער, לאנגה לא יכל לתת לי יותר מדי פרטים. הוא ענה בחיוב לשאלתי על מערכות חדשות לתא הטייס, אבל לא פירט דבר. מצד שני, הוא ציין שהם מודעים לעובדה שרוב התוכן של המשחק מתקבל בין כה וכה מהרשת, ועל כן הפכו את ההורדה והתוספות לקלים יותר לשימוש. מערכת הפיקוח האווירית שופרה אך לא בצורה מהפכנית, לדבריו, ואולם מצב ריבוי המשתתפים אמור להיות כעת נוח בהרבה.

 

על אף ששמחתי לראות פנייה לקהל רחב יותר עם מערכת המשימות וההישגים, לא מצאתי הרבה שינויים מסעירים מעבר לכך. השיפורים הגרפיים הופכים משמעותיים פחות ופחות בין כל כותר לכותר, וכאשר שוק השחקנים הרציניים גם ככה נשלט בידי חברות צד-שלישי שמוכרים את התוספות המציאותיות ביותר, ייתכן ומיקרוסופט קצת מתעצלת. ובכל זאת כדאי לזכור שעדיין לא כל הקלפים נחשפו, ואני בהחלט מצפה בקוצר רוח לראות את התוצאה הסופית. אחרי הכל, אין עוד אף ביתן ב-E3 בו שיחקתי כל-כך הרבה עד שהאחראים כבר היו חייבים לבקש ממני לעזוב.

 

כתבות וסקירות נוספות בעקבות תערוכת E3 מתפרסמות באתר vgames.co.il

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Flight Simulator X. הדור הבא
Flight Simulator X. הדור הבא
vgames.co.il
vgames.co.il
מומלצים