שתף קטע נבחר
צילום: אלי שאולי

דייהטסו טריוס - גם לקטנים מגיע

כולם רוצים יכולת שטח, כולם גם רוצים מראה הולם, אבל כולם רוצים מחיר צנוע. האם יכול הטריוס החדש של דייהטסו להציע את הטוב בכל העולמות, או שמא הוא פשוט - איך אומרים - קטן מדי למשימה?

אתם יודעים איך זה בתעשיית הרכב. לכל מידה מועדפת יש פתרון הולם. מיניוואנים גדולים לכל המשפחה? הולך גם במידה אקסטרא-סמול. רודסטרים? איך אפשר לשכוח את הקופן הזעירה. ברור היה שבסופו של יום, גם רכב פנאי אופנתי יגיע במידה קטנה. וכרגיל, מי אם לא היפנים יציעו תשובה הולמת.

 

קטן, אבל חזק

 

לאחת כזו קוראים דייהטסו טריוס. לדגם היוצא בעל שם זה היה מראה מוזר ותפיסה בעייתית. הדגם החדש מצליח להסיר מעליו את הבעיות הקלות הנ"ל. ראשית הוא גדול בהרבה, ונעים משמעותית לעין. למעשה, מכיוונים מסוימים הוא מזכיר טויוטה ראב4 דור קודם. כולל מרכב מוגבה, פסי גגון וצמיג חליפי על הדלת האחורית. כך הוא גם מצליח להראות חסון ונכון לקרבות, מבלי לאבד את העידון הנדרש מרכב קטן.


עכבר העיר (צילומים: אלי שאולי)

 

בכל מקרה, כדאי לזכור כאן כי בטריוס כפול ההנעה יש שילוב בין מנוע אורכי מלפנים (מתאים להנעה אחורית) וסרן חי מאחור (כמו הדגם הקודם). מבנה כזה מתאים לרכבי שטח גדולים וייעודיים, פחות למכוניות קטנות המבוססות על פלטפורמת הנעה קדמית. גם המידות מעניינות. מול מרכב קצר (405.5 ס"מ) וצר (169.5 ס"מ), הוא מתנשא לגובה של 174 ס"מ ונשען על בסיס גלגלים כמעט-משפחתי של 258 ס"מ. "כמעט"? אחרי הכל, הוא קצר בחמישה ס"מ בלבד מיונדאי טוסון.

 

גישה מעורבת

 

פנים הטריוס מאופיין בעיצוב מקורי, עם מחוונים נאים למדי. אבל, הוא בעיקר שימושי. קטן-קטן, הטריוס מציע מרחב מרשים ליושבים מאחור, עם מרווח מצוין לרגליים ולראש ומשענות מושב ניתנות לכיוון. נוסע שלישי לעומת זאת, לא מתקבל בברכה. קלף חזק נוסף הוא תא מטען גבוה ונוח להעמסה, בוודאי יותר ממשפחתית ממוצעת. חבל רק שאין לו כיסוי.

 

מצד שני, אפשר היה להשקיע יותר בכל הנוגע לאיכות החלקים. הפלסטיק לא עושה רושם טוב מדי, וכך גם המתגים השונים. ההגה מתכוון רק לגובה, תאורת הפנים בסיסית מדי, אין כיוון תאורת מחוונים (מואר כל הזמן, גורם לשכוח הדלקת אורות בחשיכה) ויש מיעוט תמוה של תאי אחסון. אפילו המושבים חסרי תמיכות נכונות ומרגישים רכים ופשוטים. הספרטניות הזו מוגזמת מעט.

 

גם הכוח גדל?

 

כעת מצויד הטריוס במנוע בנפח 1.5 ליטר (מבוסס על ה-1.3 היוצא), שמייצר 105 כ"ס ו-14.3 קג"מ (ב-4,400 סל"ד). הוא משודך לתיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים, בסיסית יחסית. משקל עצמי של 1,170 ק"ג בלבד, נשמע כמאפשר תזוזה נמרצת. אבל במציאות זה לא ממש כך. לא רק "על הנייר" הוא מעט איטי - 150 קמ"ש ו-14 שניות ל-100 קמ"ש - גם על הכביש הוא מתאמץ יתר על המידה. מפריע כמובן פחות בעיר, יותר בנסיעה בינעירונית שאינה שייוט נינוח בכביש המהיר.


עכבר הכפר

 

אבל מה שמפריע יותר מהביצועים הבינוניים, הוא שאון המנוע החזק. ולא, זה לא צליל, זה רעש. צריכת דלק של שמונה ק"מ לליטר לתנאי מבחן קשים הייתה סבירה, אבל עם הנעה כפולה אל תצפו לתוצאות טובות במיוחד - סביב ה-10 ק"מ לליטר.

 

לעומת זאת, מנהגי הכביש של הדגם החדש טובים לעין ערוך. לא רק מול היוצא המאד-בינוני, אלא גם מול המקובל בתחום. תודות לבסיס גלגלים נדיב יותר, הוא מציע התנהגות סבירה ובטוחה, עם מיעוט יחסי של תנודות גוף. זאת, למרות ממד הגובה המכובד. הוא נייטרלי יחסית, ולמרות שההגה חסר דיוק, אין חשש מכניסה לצרות מיותרות. מערכת הבלימה עם תופים מאחור אינה משכנעת, ומתעייפת מהר מדי.

 

נוחות הנסיעה טובה בהרבה מהדגם היוצא, אבל יש עדיין מקום רב לשיפור בתחום. לא ממש מפתיע בהתחשב במבנה המתלה האחורי המיושן. בכל מקרה, בתוך העיר הטריוס נוקשה מדי, וגם בנסיעה בינעירונית הוא מתעקש שלא לפספס אף שיבוש בכביש. אבל, המבנה הצר ורדיוס הסיבוב הקטן יחסית, עושים אותו נוח ביותר לתמרונים עירוניים.


 

נושא נוחות הנסיעה עולה שוב לדיון כאשר עוסקים בדהירת (או שמא נסיעת) שבילים. מחד הוא קופצני, מאידך הוא מעניק תחושה חסונה יותר מכלי פנאי מפונקים ומצועצעים. יש אפילו מתג לנעילת דיפרנציאל מרכזי המאפשר עבודת שטח קשה יותר, ויש דיפרנציאל ננעל חלקית מאחור. יפה ומכובד.

 

הפתעות ואכזבות

 

דייהטסו ראויה לשבח על הרעיון וגם על חלק מהביצוע. הטריוס נראה טוב, מציע שימושיות מרשימה וטובה מזו של משפחתיות מוכרות. רכב פנאי קטן.? לנו הוא נראה פתאום יותר כ"בינוני". אבל הביצוע אינו מושלם בכל זאת. נראה כאילו דייהטסו שכחו להשלים את המלאכה, או ניסו לקצץ בהוצאה מיותרת לדעתם. כך יוצא שהטריוס אינו מעודן ומלוטש מספיק. בתחומים אלה הוא נחות מהטובות בקבוצה המשפחתית, שמחירן דומה או אף נמוך יותר. מאידך, עם 140 אלף שקל הוא זול מכפולי הנעה אחרים בהפרש גדול. למעשה, למעט הג'ימני הננסי והייעודי של סוזוקי, מדובר ברכב הפנאי הזול בארץ.

 

עכשיו, הוסיפו לכך את מוניטין האמינות של דייהטסו, ותקבלו מתכון בכלל לא רע להצלחה שיווקית. אנחנו מאמינים בו.

 


דייהטסו טריוס

דייהטסו טריוס
שם יצרן ודגם דייהטסו טריוס
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, אורכי
נפח 1,495 סמ"ק
הספק מרבי 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 14.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה / אוטומטית, ארבעה הילוכים
אורך 405.5 ס"מ
רוחב 169.5 ס"מ
גובה 174 ס"מ
בסיס גלגלים 258 ס"מ
משקל 1,170 ק"ג
100-0 קמ"ש 14 שניות
מהירות מרבית 150 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.3 ק"מ לליטר
מחיר 140,000 שקל
אחריות 36 חודשים
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו טריוס החדש
צילום: אלי שאולי
נראה טוב יותר
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים