שתף קטע נבחר

עשר המכוניות הכי מדליקות

מחפשים מכונית שתעשה לכם כבוד בכניסה למועדון? רוצים את המכונית האידיאלית למשוך את המין השני? ואולי את התחבורה הכי מדליקה בתל-אביב? רועי צוקרמן מציע 10 מכוניות מדליקות - כמעט לכל כיס

מחפשים מכונית שתעשה לכם כבוד בכניסה למועדון? רוצים את המכונית האידיאלית למשוך את המין השני? ואולי את התחבורה הכי מדליקה בתל-אביב? מדריך לא מחייב ל-10 מכוניות מדליקות - לכל כיס. 

 

לסטודנטית התל-אביבית - רנו טווינגו

 

באירופה הקטנה של רנו היא להיט מכירות כבר יותר מ-10 שנים, אבל בישראל היא נכשלה. למה? כי הישראלי הממוצע רוצה מכונית אוטומטית, עם הרבה פח בשביל הכבוד ולא אוהב מכוניות קטנות. אבל בתור סטודנטית, את מחפשת מכונית חסכונית, זולה, ולא פחות חשוב - חמודה. הטווינגו היא בדיוק כך. מכונית קטנה, צעירה, עם עיצוב מחייך ושובב ועלויות אחזקה מצחיקות.


רנו טווינגו

 

המכלולים שלה מיושנים ופשוטים - מנוע עתיק וחלשלוש ואבזור דל. אבל אל תתני לזה להפחיד אותך. הטווינגו היא מכונית פשוטה ולכן אמינה למדי, תוכל לנסוע בכבוד הרבה שנים ותחסוך לך הרבה שקלים בתחנת הדלק ובמוסך. מכונית במצב לא רע תעלה בין 10,000 ל-15,000 שקלים, משנתונים 94, 95 או 96. לא לכולן יש הגה כוח שמסייע בעיר, אבל עם מידות קטנטנות ומשקל נמוך הטווינגו היא תענוג לחניה. ועדיין לא הזכרנו שתא הנוסעים המאוד מרווח שלה, הופך במספר צעדים פשוטים למיטה זוגית לכל דבר ועניין. מי יודע, אולי זה יהיה שימושי.

 

אלטרנטיבה לעשירים: סמארט פור-טו. המכונית הכי טיפשית היא המכונית הכי גאונית. אפשר להחנות אותה בניצב למדרכה - ועדיין לבלוט פחות ממכונית שחונה במקביל. אבל יש לה רק שני מקומות ותתקשו מאוד לשכנע בן אדם נורמלי להיכנס לתוכה - הנוחות פשוט זוועתית. מצד שני, לא יהיה אדם - מכל גזע, דת, צבע, מין או גיל - שלא יסתכל עליכם ויחייך. עם הקסם של הפור-טו המיניאטורית קשה לטעות. אליה וקוץ בה: המחיר שערורייתי בעליל ומתחיל ב-90 אלף שקל.

 

לקלאבר דל התקציב - הונדה סיוויק

 

למרות מה שרבים חושבים, הסיוויק היא לא מכונית ספורט. היא אפילו לא מהנה במיוחד לנהיגה. אבל זה לא משנה - למכונית הזו, במיוחד בשיפורי עיצוב קלים, יש הרבה כבוד ברחוב והיא יכולה לשדרג את מעמדכם לקלאברים עדכניים.


הונדה סיוויק

 

עם חישוקים קלים ("ג'אנטים") במידה גדולה, קצת ניפוחי מרכב וצביעה צעקנית, לא יהיה מישהו שיוכל להתעלם מהרושם שתשאירו ברחוב. נכון, חלק מהאנשים יחשבו שמדובר בטעם רע, אבל מי שמחפש שיסתכלו עליו, ושיחשבו - הנה בחור צעיר ואנרגטי (הבטחתי לא להשתמש במילה ערס. וכמעט הצלחתי) - הסיוויק היא הדבר הנכון. ולמען האמת, יש לה גם ביצועים טובים באופן יוצא דופן למכוניות בתקציב ובז'אנר. בקיצור, אפשר להנות ממנה למי שהפוזה שלו היא ביצועים. שלכם תמורת החל מסביבות ה-25 אלף שקלים לשנת 95', ועוד 5,000 עד 10,000 שקל כדי להוסיף שיפצורי צבע ועיצוב לפוזה המושלמת.

 

אלטרנטיבה למשפרים כבדים: סובארו אימפרזה טורבו. מכונית הביצועים האולטימטיבית היא אחד האמצעים המהירים ביותר בעולם להגיע מא' לב'. אלא אם יש פקק. לאימפרזה טורבו יש הרבה כבוד בקרב חובבי רכב וציבור הצעירים באשר הם בכלל, ויש לה גם פוטנציאל שיפורים כמעט אין סופי. זה אומר שתוכלו לעשות אותה לא רק יותר מהירה, אלא בעיקר יותר מאיימת. ספויילרים, צביעה מטורפת וחישוקים ענקיים יעוררו מבטי קינאה מכל הכיוונים. רק קחו בחשבון שמהר מאוד תלמדו היכן ממוקמות כל תחנות הדלק בסביבה, ושחלקים שלא מרותכים למכונית סופם להיגנב. כן, כולל גלגלים, ספויילרים וכסאות.

 

למודע לסביבה עם כיסים עמוקים - טויוטה פריוס

 

המכונית ההיברידית של טויוטה היא "ה"דבר בעולם הרכב היום. כולם מדברים עליה, כולם רוצים אחת. מה המהומה? הפריוס היא מכונית כלאיים - כלומר יש לה לא רק מנוע בנזין, אלא גם מנוע חשמלי. השילוב הזה חוסך דלק וזיהום ולא תמצאו סלבירטאי אמריקני שמחשיב את עצמו ושעדיין לא צולם ב"הפתעה" בתוך פריוס. רבים מהם גם מחזיקים אחת בחניה, ליד הפרארי והלמבורגיני המעט פחות חסכוניות. השקטת המצפון, גרסת 2006.


טויוטה פריוס

 

תמורת פריוס חדשה ומושכת מבטי - כל הכבוד לו על השמירה על הסביבה - תצטרכו לשלם ליבואן טויוטה סכום כלל לא נמוך של 164,000 שקל, וזה עוד אחרי שהאנשים הטובים במשרד האוצר הסכימו להוריד את המיסים עליה משמעותית. אבל המחיר לא נגמר בכך - המכונית הזו היא לא בדיוק מופת לתעשיית הרכב בתחום הנאה מנהיגה או שימושיות, ובסופו של יום מכונית דיזל מודרנית תהיה הרבה יותר משתלמת - אפילו בתחנת הדלק. אבל מצד שני, עם מכונית דיזל מודרנית לא יסתכלו עליכם בהערכה בכל מקום שתגיעו.

 

אלטרנטיבה לחסכנים אמיתיים: קטנה משומשת עם מנוע דיזל. למשל סיטרואן סקסו דיזל משומשת. שלכם תמורת 30,000 שקל או פחות לשנתון מתקדם, היא חסכונית יותר מהפריוס וזולה באופן משעשע לאחזקה. אמנם הביצועים חלשים מאוד והיא נראית כאילו המעצב שכח להגיע באותו יום לעבודה, אבל לא תמצאו משהו שיחסוף לכם כל-כך הרבה דלק. חוץ מסופר-מיני עם מנוע דיזל אחרת.

 

לחובב הנהיגה המעודכן: מאזדה מיאטה

 

מכוניות ספורט זה לא דבר שהולך במיוחד בארץ. אבל בכל זאת יש אנשים שאוהבים לנהוג, ומוכנים לשלם. למשל 190,000 שקל, עבור התענוג לאחוז בגלגל הגה מצופה עור של מאזדה מיאטה חדשה. זו ללא ספק מכונית הספורט הכי מצליחה בישראל, וזה לא צריך להפתיע - היא גם הנמכרת ביותר מסוגה בעולם מאז ומתמיד.


מאזדה מיאטה

 

אז אמנם לא תהיו מיוחדים, אבל אף אחד לא יפספס את ההצהרה שלכם: אתם אוהבים לנהוג. המיאטה היא חלומו של כל חובב רכב, עם ביצועים טובים יחסית, התנהגות כביש למופת וחווית גג נפתח במיטבה. ואם כבר הזכרנו גג פתוח, הרי שיש פה גם לא מעט פוזה מצוינת בשביל לחפש איזה דייט מקרי, או סתם כדי לנקר לכל החברים בבבלי את העיניים. ובינינו - עם תכנון יפני אופייני ותמחור סביר, מדובר אפילו בעסקה משתלמת שלא מצריכה מכם להיות צאצאים של משפחת אריסון.

 

אלטרנטיבה לאביונים חובבי הגה: מיאטה משומשת. שאין מי יודע מה מבחר של ספורטיביות בארץ כבר אמרנו? בכל מקרה, תמורת החל מ-65 אלף שקל בקירוב תוכלו לרכוש מיאטה משומשת מהדור הראשון, פחות יפה ואיכותית מהחדשה אבל יש מי שיאמר שלא פחות כיפית. תאלצו לוותר על חלק מהמותרות שיש בחדשה ועל הניילונים, לא כולן במצב טוב והביצועים לא מסמרי שיער, אבל מדובר עדיין ברכב שעושה לנו את זה כל פעם מחדש. ובונוס לחסכנים: המחירון יורד לאט יותר מיו"ר מפלגת הגימלאים בבית בלי מעלית, אז אין מה לדאוג שהכסף יתאדה.

 

לשורצים בבתי הקפה: טויוטה לנד קרוזר

 

רכב השטח של טויוטה הוא לא הכי חדש, לא הכי יקר ולא הכי מרשים. אבל הוא הכי מצליח בישראל ולא סתם. יש לו שילוב מצוין בין עיצוב שטח אמיתי (מי אמר פוזה?), יכולת לא רעה על הכביש ומחיר לא נוראי. בצבע אפור הוא נראה הכי בורגני שאפשר, בלי לנקר עיניים או לשבור את קופת החסכון של הילדים.


טויוטה לנד קרוזר

 

לנד קרוזר חדש ונוצץ יעלה לכם החל מ-255 אלף שקל. ולחסכנים שבינינו, אפשר למצוא גם אחד משומש במצב טוב בסביבות ה-130 אלף שקל לשנת 2000. אפשר אפילו ישן יותר, בפחות.

 

אלטרנטיבה למפוצצים בכסף: האמר H3. הכי שטח, הכי שוורצנגר. רכב השטח האמריקני הוא הגבר הכי נחשב היום מחוץ לכביש, וגם עליו. לא חשוב שיש טובים ממנו בשטח, שיש טובים ממנו בכביש, ששוורצנגר מדבר במבטא מוזר. עם האמר לא יהיה מועדון שלא יפתח בפניכם, לא יהיה רכב שלא יפנה לכם את הנתיב. רק קחו בחשבון שמחיר התחלתי של 420,000 שקל, לא כולל מקום חנייה בתל-אביב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלטרנטיבה לעשירות. סמארט
למשפרים הכבדים. אימפרזה WRX
לאביונים חובבי הגה. מיאטה משומשת
מפוצצים בכסף. האמר H3
סיטרואן סקסו דיזל. 100% חסכון, 0% סקס-אפיל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים