שתף קטע נבחר

בילדינג 2006: הפנינג של עיצוב ושיפוץ הבית

תערוכת "בילדינג 2006" לבנייה, תשתיות ולעיצוב נפתחה אתמול בגני התערוכה בת-אביב. 300 חברות משתתפות השנה בתערוכה שהושקעו בהקמתה כ-50 מיליון שקל. יצאנו להתרשם

איך אפשר להעלים את ארון מטבח ולהפוך אותו לקיר שטוח בלחיצת שלט? כיצד ניתן להפוך את המקרר למקפיא בלחיצת כפתור או להפוך את תחתית הכיור בחדר האמבטיה לחלל איחסון? תשובות לשאלות אלה ועוד שלל פטנטים וחידושים תוכלו למצוא בתערוכת "בילדינג 2006" שנפתחה אתמול (ב') בגני התערוכה בתל אביב.   

 

התערוכה העוסקת בבנייה, תשתיות ועיצוב הבית, כבר הפכה למסורת, והשנה מציגות בה לא פחות מ-300 חברות מתחום הבנייה והעיצוב. מארגני התערוכה הם מרכז הבנייה הישראלי וחברת איילון תערוכות. "זה האירוע הגדול ביותר שהתרחש בסקטור הבנייה והעיצוב", אומר יו"ר מרכז הבנייה, ערן רולס. "מדובר בחגיגה של עיצובים ומוצרים - מרוכזים כאן כל המוצרים לבנייה שיפוץ ועיצוב הבית. הושקעו כ-50 מיליון שקל בהקמת התערוכה ואנחנו מצפים ל-80-100 אלף מבקרים"  

 

 

 צילום וידאו: שירן וולק
 

התערוכה מיועדת בראש ובראשונה לאנשי המקצוע בענפי הבנייה השונים - אדריכלים, מעצבי פנים, קבלנים, קבלני שיפוצים וכו'. בנוסף, המקום בהחלט פותח את הראש מבחינה רעיונית למי שמתכנן לשפץ את ביתו או בונה בית פרטי בשיטת "בנה ביתך", גם סקרנים שאוהבים פטנטים ועיצובים חדשים יכולים לבוא על סיפוקם. 

 

מגוון המוצרים המובאים בתערוכה מגוון: ריהוט פנים, ריהוט חוץ, מכשירי חשמל, מוצרי בנייה וכלי עבודה משוכללים (לחובבי ארגז הכלים שבנינו) ועוד. דגש מיוחד ניתן של נושא עיצוב המוצר וכך ניתן למצוא מוצרי סניטציה בעיצובים יפים מקלחות בזכויות מעוצבות, ואפילו הפורמייקה חוזרת בוורסיה צבעונית ומעוצבת. עם זאת, קשה לומר שנתקל בתערוכה בפטנט שיפיל אותנו מהרגליים ויגרום לנו לחשוב "איך הסתדרנו בלי זה עד עכשיו".  

 

מבחינת רמות המחירים. מתברר כי לעצוב חדשני או פטנטים יש מחיר. למרות שמארגני התערוכה ניסו לפתוח ספקטרום רחב של מוצרים ברמות מחירים שונות, נדמה שהנטייה היא לכיוון האוכלוסייה האמידה יותר. כך למשל מחירו  כיור מעוצב להפליא נע סביב ה-6,000 שקל, ברזים מעוצבים במחירים של 2,000-7,000 שקל ווילון חכם עם מנגנון הצללה חשמלי - 5,000 שקל למ"ר. או כמו שאמרה לי אחת המבקרות "המחיר לא שווה לכל נפש".

 

יש לציין שתכלית התערוכה היא לחשוף את קהל המבקרים לחידושים והמצאות בתחום, אם דמיינתם סופרמרקט ענק למוצרי הבית - זה לא זה. עם זאת, ניתן למצוא גם מוצרים ברמות מחירים הקרובות יותר לקרקע. בהקשר זה ראוי לציין את הדירה לדוגמה שהקימה במקום רשת הום-סנטר המציגה דירה שלמה על כל מוצריה מריהוט ועד כלי מטבח במחירים עממיים יחסית.   

 

תערוכת בילדינג 2006, גני התערוכה 5-8 ביוני, 11:00-21:00. מחיר כניסה 50 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כיור מעוצב - חלל האכסון מתחת
פטנט. כך פותחים ארון גבוה
מומלצים