נילסן תמדוד רייטינג של טלוויזיה ברשת ובניידים
חברת המחקר המתמחה במדידת רייטינג בטלוויזיה ובאינטרנט תרחיב את מרחב המדגם ותמדוד רייטינג של צופי טלוויזיה במכשירים ניידים
חברת מדידת הרייטינג בטלוויזיה, Nielsen, הודיעה אתמול (ד') כי תתאים את עצמה להרגלי הצפייה החדשים של הקהל. החברה מתכננת למדוד גם צפייה של טלוויזיה ברשת, בסלולר, ובגאדג'טים שקולטים שידורי טלוויזיה. כמו כן, החברה תמדוד רייטינג במסעדות, פאבים ומקומות בילוי נוספים בהם אנשים רואים טלוויזיה ביחד.
התוכנית החדשה של החברה, המכונה A2/M2 (ראשי תיבות באנגלית של מדידת מדיה בכל מקום ובכל זמן), תופעל בשלב ניסוי בקיץ הקרוב, ותיושם בהדרגה בשנים הקרובות.
"התוכנית היא תוצר של בדיקות נרחבות שערכנו עם הלקוחות שלנו, שביקשו מאיתנו לספק מדידות משולובות של כל תוכן טלוויזיוני, ללא תלות באמצעי התקשורת באמצעותו הוא משודר", אומרת סוזן וויטינג, מנהלת Nielsen.
מודדת את הרשתות הגדולות בארה"ב
על פי המחקרים של Nielsen ושל החברה האחות Netratings (המוחזקת במשותף עם VNU), המודדת רייטינג באינטרנט, קובעות רשתות טלוויזיה, אתרי אינטרנט ומפרסמים את תעריפי הפרסום. המהלך האחרון עשוי להביא לשינוי בתעשיית הטלוויזיה, לאור העובדה כי כמות האנשים שצופים בטלוויזיה במחשב, בסלולר, ובגאד'טים מצויה בצמיחה.
לחברה אין תחרות בארה"ב בתחום מדידת הרייטינג בקרב קהל הצופים האמריקני, ועל לקוחותיה נמנות כל רשתות השידור הגדולות במדינה.
פיפל מיטר במחשב וב-iPod
בשנה הקרובה, תתקין החברה תוכנה במחשביהם של אנשים שברשותם כבר מכשירי "פיפל מיטר", המודדים את הצפיה בטלוויזיה. התוכנה תמדוד את הצפיה שלהם גם במחשבים, והמטרה היא ליצור קבוצה מדגמית אחת שתספק נתונים על שילוב של צפיה בטלוויזיה ובתוכניות במחשב.
נוסף על כך, החברה מתכננת לפתח מכשירים שימדדו צפיה על מכשירים ניידים, והיא צופה להקים מדגם של 400 בעלי iPod עד סוף השנה.