שתף קטע נבחר

מנכ"ל סלקום: "אני מוכן לאכול אנטנה כל יום לארוחת צהריים"

חברות הסלולר ישקיעו כ-15 מיליון שקל בקמפיין לשיפור תדמית האנטנות הסלולריות. 43% אחוזים מהציבור "מודאגים מאוד" מהאנטנות

חברות הסלולר הודיעו אתמול על קמפיין "לשיפור תדמיתן של האנטנות", כך מדווחים גיל קליאן ועמיר בן דוד מידיעות אחרונות. תקציב השלב הראשון בקמפיין שכולל גם סבסוד של בדיקות קרינה לאזרחים מודאגים, יעמוד על כ-15 מיליון שקלים.

 

"אם נסביר את הנושא לציבור הוא יפחד פחות, ולדעתי אין לו סיבה לפחד כלל", אמר אתמול דוד אבנר, המשנה למנכ"ל פרטנר, המפעילה את רשת אורנג'. עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, הוסיף: "אני כל כך בטוח שאנטנות לא מזיקות שאני מוכן לעמוד בכיכר העיר ולאכול אנטנה כל יום לארוחת צהריים".

 

בדיקות מסובסדות

 

הקמפיין, שנחשף בידיעות אחרונות, נועד להפחית את חששות הציבור בכל הנוגע לבטיחות האנטנות. במסגרת הקמפיין, יוכל הציבור להזמין הביתה בדיקות קרינה מסובסדות בעלות של 200 שקלים לבית מגורים (בבניין או בבית פרטי).

 

בימים הקרובים נכנסת לתוקפה תקנה שהוציא המשרד לאיכות הסביבה, המחייבת את חברות הסלולר לקבל אישור לכל סוגי האנטנות מהמועצות המקומיות שבתחומן הן מוקמות, ולא רק מהמשרד לאיכות הסביבה. עמדת המשרד לאיכות הסביבה היא שככל שיהיו יותר אנטנות תקטן עוצמת הקרינמה המשודרת מכל אחת מהן.

 

לפי סקרים שערכו החברות במאי, כ-43% מהאוכלוסיה מודאגים מאוד מהאנטנות (זהה ליוני 2005), לעומת 27% בלבד בספטמבר 2004.

 

"הקמפיין שלהן מיותר"

 

מי שהזדרז אתמול להגיב לכוונת ההסברה של החברות היו אנשי ה"פורום לסלולריות שפויה", גוף המאגד ועדי פעולה מקומיים כנגד אנטנות. מהפורום נמסר: "עמדתנו העקרונית שוללת את עמדות פורום החברות הסלולריות ופעילותו, ומפעילות החברות בשטח ניתן לראות כי עולם כמנהגו נוהג.

 

"עד שלא יוסרו כל האנטנות אשר הוקמו ללא היתר, תתקבל חובת יידוע, זכות התנגדות ושיפוי, ויוסרו כל האנטנות מבתי הקשישים ומוסדות החינוך, כפי שהתחייבו החברות, אין לפורום החברות זכות קיום ציבורי, והקמפיין שלהן מיותר"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
בדיקות קרינה מסובסדות
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים