שתף קטע נבחר

סופר-פארם - הראשונה שקיבלה את תו אמון הציבור

קבלת התו מחייבת את הגוף העסקי לשמור על כללים המתמקדים באמת והגינות, גילוי נאות ושקיפות המידע, שירות נאות ואחריות למוצר

רשת סופר-פארם הינה החברה הראשונה בישראל שמקבלת את תו אמון הציבור. זאת לאחר שבשלושת החודשים האחרונים עברה הרשת פעולות בקרה על ידי הצוות המקצועי של ארגון אמון הציבור, במסגרתן הוטמעו כללי ותקנות הארגון בפעילות החברה.

 

קבלת תו אמון הציבור מחייבת את הגוף העסקי לשמור על כללי אמון הציבור המתמקדים באמת והגינות בפרסום, גילוי נאות ושקיפות המידע, שירות נאות ואחריות למוצר, כיבוד החוק, הגינות בעריכת חוזים וקיומם ושמירה על פרטיות.

 

בנוסף, מחויבת סופר-פארם להציג מידע באופן ברור בפרסומים, לא להצניע מידע חשוב בכוכביות, לוודא כי השוואות למתחרים יהיו מדויקות, לטעון טענות שיווקיות רק כאשר הן מבוססות על בדיקה מקצועית, לספק מידע מלא וחיוני לפני ביצוע עסקה בין היתר גילוי לגבי המחיר, תכונות מוצרים, אמצעי תשלום מכובדים ופירוט חיובים בחשבונית.

 

סופר-פארם תחייב את לקוחותיה, ככלל, לפי המחיר הכתוב על המוצר גם אם המחיר בקופה גבוה יותר.

 

מנכ"ל רשת סופרפארם, ליאור רייטבלט, אמר כי "אנו רואים את נושא השקיפות וההגינות כלפי הלקוח כבעלת חשיבות מהמעלה הראשונה וגאים להיות הגוף הראשון שמקבל את התו. אני קורא לכל הספקים של הרשת להצטרף לארגון ולפעול תחת אותו סטנדרט".

 

בשבועיים הקרובים תבצע הנהלת הרשת ביקורת פתע ב–120 סניפיה ברחבי הארץ כדי לוודא עמידה בכללי אמון הציבור. במקביל, הרשת מציבה בסניפיה אלמנטים שיאפשרו לצרכנים לזהות את השתייכותה ומחויבותה לאמון הציבור – ביניהם מדבקות ברורות עם תו אמון הציבור על פתחי הכניסה לחנויות, ושילוט ליד הקופות המציין את כללי אמון הציבור. בשילוט יצוין באופן ברור ובולט מי הכתובת לתלונות בסניף וכן האפשרות לפנות לאמון הציבור אם דרוש טיפול נוסף בתלונה.

 

הבקרה (בתשלום) כוללת, בין היתר, בקרה על מסמכים בהם עושה החברה שימוש מול הציבור, דוגמת חוזים אחידים, נוהל טיפול בתלונות, תקנונים וכתבי אחריות, הפנמת ערכי שירות ובחינת הרקורד הצרכני של העסק.

 

תו אמון הציבור מצביע על מחוייבות החברה לכללי אמון הציבור ואינו מהווה אישור גורף לחברה ופעולתה. התו מבהיר לציבור שהחברה התחייבה לפעול בהתאם לכללי אמון הציבור ומעמידה עצמה לבקרה שוטפת.

 

גלית אבישי, מנכ"ל אמון הציבור, ציינה כי החברות המתחייבות עומדות בבקרה ומתחייבות כלפי הצרכנים הרבה מעבר לסטנדרט הנדרש בארץ.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלית אבישי וליאור רייטבלט
מומלצים