שתף קטע נבחר

גידול חד לאתרי החדשות, ירידה לשיתוף קבצים

על פי בדיקת ynet, ספקיות האינטרנט מדווחות על גידול בשיעור הגולשים ובזמן השהיה ברשת. רוב הגולשים מתעדכנים בחדשות - ירידה בשיתוף הקבצים ובמשחקים

הישראלים מרותקים לאמצעי התקשורת בימים האחרונים וצורכים יותר חדשות. לעתים קרובות, הם ניזונים מכמה אמצעי תקשורת - אינטרנט, רדיו וטלוויזיה - בו זמנית או לסירוגין. האינטרנט הפך - במלחמה האחרונה - למדיה זמינה ומועדפת על ידי מאות אלפי ישראלים.

 

ספקיות האינטרנט הגדולות בארץ מדווחות על גידול קל עד גדול במספר הגולשים בו זמנית. על פי בדיקת ynet, הפעילות העיקרית של הגולשים ברשת היא קריאת חדשות וצפייה בכתבות וידאו.

 

חברת 013 ברק מסרה על גידול בהיקפי הגלישה באינטרנט מאז תחילת האירועים בצפון. מבזק בינלאומי נמסר על עליות קלות בלבד בהיקפי הגלישה, אך אנשי החברה מציינים כי קיים גידול ניכר בגלישה לאתרי חדשות.

 

גם באינטרנט זהב מרגישים עליה מהותית במספר הגולשים המתעדכנים מסביב לשעון. "נרשמה עליה של כ-10 עד 15 אחוז בהיקף הגולשים", אומר צביקה שיינפלד, סמנכ"ל השיווק של החברה. שיינפלד מסביר כי מנויי האינטרנט המהיר אמנם מחוברים ברציפות לרשת כמו בימים רגילים, אך עושים שימוש אקטיבי וגולשים יותר בימים האחרונים.

 

ירידה בשיתוף קבצים

 

"אנחנו מבחינים בזמן שהיה ארוך יותר בכ-25 אחוז באתרי חדשות, ושהיה ארוכה עד פי שתיים באתרים המשדרים חדשות וידאו בסטרימינג", הוא אומר. לדבריו, מורגש גידול בגלישה לאתרים ישראלים ביחס לאתרים מחוץ לישראל או בשפות שאינן עברית ביחס לימים רגילים.

 

הנתון המעניין, אומר שיינפלד, הוא הירידה בשימוש ברשתות שיתוף קבצים, לעומת עליה בגלישה לאתרים רגילים (HTTP). "אנשים רוצים לראות מה קורה ופחות משחקים ומשתפים קבצים, וישנה ירדה של 20 אחוז בשימוש בשיתוף קבצים".

 

"מאז שהתחילה הפעילות נערכנו מבחינת גיבויים והגדלנו את המשמרות בתמיכה הטכנית כדי לתת מענה בזמן יותר קצר", אומר שיינפלד על ההיערכות של החברה. "בתקופה זו, הגולשים חסרי סבלנות במיוחד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
גולשים יותר לחדשות
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים