שתף קטע נבחר

טיולי אופניים: רוכבים על ההורים

רכיבה עם הילדים יכולה להיות הרפתקה מעיקה ומעייפת, אבל עם קצת הכנה מראש והצטיידות נכונה היא יכולה לההפך לחוויה מאוד מהנה. 5 מוצרים נלווים לאופניים שיקלו לכם על הדיווש והגיבוש

טיול אופניים עם הילדים הפך ממזמן לאחד מהתחביבים והבילויים המועדפים בקרב הרבה משפחות. אפשר להתחיל לטייל עם הילדים עם הגיעם לגיל שנה, בכל מיני רמות קושי של מסלולים ובשיתוף פעולה נפלא עם ההורים. בשטח גם ניתן לראות קבוצות רוכבים מאורגנות של הורים-ילדים.

 

אבל איך דואגים שכולם יהנו ויצליחו להחזיק מעמד עד סוף המסלול? על מנת שתוכלו לצאת לדרך מוכנים ומשודרגים, הנה החידושים האחרונים והמיוחדים בתחום. המוצרים החדשים מתאפיינים בחוק פיזיקלי פשוט בו הרוכב החזק גורר את הרוכב החלש מאחוריו, דבר הדורש כושר גופני טוב מה"גורר".

   

טריילר דו גלגלי 

ילדים קטנים במיוחד יכולים להצטרף לטיול על ידי שימוש בטריילר דו גלגלי. זוהי עגלה הנרתמת אל האופניים ונגררת על ידי אחד מההורים. העגלה ניתנת לסגירה ברשת מלפנים, ויש בה רצועות לקשירת הילד, כיס לממתקים והכסא נוח ואהוב על ילדים. הרכיבה מתאפשרת אך ורק במסלולים סלולים, מסודרים (פארקים ושבילי אופניים) ורצוי גם לא הומים באנשים.  


טריילר דו גלגלי. מי שמביט מי מאחור (צילומים: אייל הרשטיק)

 

היתרון הגדול הוא בנוחות ובבטיחות של הילד. החיסרון הוא בגודל העגלה שמקשה על ההתניידות ברכב פרטי. ניתן להשתמש בטריילר מהרגע בו הילד מסוגל לשבת בבטחה על כסא ולחבוש קסדה בצורה שלא תכביד עליו. ברוב המקרים מדובר בגיל שנה. טווח המחירים נע בין 2,000-6,000 שקל.

 

כסא לילדים

כסא לילדים המורכב על זוג האופניים הוא האביזר הנפוץ ביותר הקיים כיום בשוק. ניתן להשתמש בו כשהילד שוקל 18-9 קילוגרם והחל מהרגע בו הילד מסוגל לשבת ללא עזרת מבוגר, ושרירי הצוואר שלו חזקים מספיק (בערך מגיל שנה). קיימים שני סוגים עיקריים של כסאות: הכסא הקטן יותר המורכב בחלקם הקדמי של האופניים, מלפני הרוכב הבוגר. והסוג הגדול יותר עם תמיכה לרגליים, המורכב בחלקם האחורי של האופניים.   


כסא אחורי. ההורים מתאמצים מקדימה

 

מסיבות בטיחותיות מומלץ להשתמש בכסא המורכב בחלקם האחורי של האופניים, כיוון שהכסאות שמורכבים מקדימה מפריעים להיגוי ולשליטה באופניים. לאף כסא שכזה לא קיים תו תקן ישראלי, ולמען בטיחות ילדכם רצוי לקנות את אלו הנושאים את אחד מתווי התקן הבינלאומיים. המחירים לכיסאות האיכותיים נעים בין 180 שקל ל-220 שקל, וניתן למצוא אותם כמעט בכל חנות אופניים. לפני שמתחילים לרכוב ולהרכיב חשוב לתרגל בלימה בטוחה וירידה מהאופניים.

 

מוט הגרירה

אם יצא לכם לראות הורים גוררים את ילדיהם, קרוב לוודאי שהם עשו זאת בעזרת מוט הגרירה - Trail-Gator. ניתן להשתמש במוצר זה רק כשהילד יכול לשבת בביטחה על אופניים עם גלגלי עזר ולפדל (בסביבות גיל 4). מוט הגרירה הוא אביזר פשוט המחבר את אופני המבוגר אל אופני הילד כך שהילד מאחור נתמך ונגרר על ידי האופניים מלפניו. לאחר החיבור הגלגל הקדמי של אופני הילד נשאר תלוי באוויר והכידון נעול.  


מוט הגרירה. ומשוך ומשוך

 

הילד יכול להתחיל את הטיול ברכיבה עצמאית ורק כשהוא מתעייף מחברים אליו את המוט לעזרה. יתרון נוסף הוא המוט הקל והטלסקופי המאפשר להעמיסו ברכב פרטי ללא בעיה. יחד עם זאת, החוזק המכני של המוט בינוני, דבר הגורם לבלאי גבוה. חסרון אחר הוא בהטייה שהמתקן יוצר הגורם לחוסר יציבות קל. המוט מגובה בתו איכות TUV והוא נמכר בארץ בעלות של כ-450 שקל.

 

חצי אופניים

זהו המוצר הבטוח והמתאים ביותר לטיול עם ילדים. הנגרר בנוי מ"חצי אופניים"

 ללא גלגל קדמי המאפשרות, בעזרת מוט מובנה, להתחבר אל מוט הכסא של אופני המבוגר. קיים מגוון של נגררים המגיעים עם גלגל אחורי גדול יותר מאופני ילדים, וחלקם אף כוללים קפיץ אחורי לילד, שמוסיפים רבות לנוחות ברכיבה.

 

הדגמים מגיעים ללא בלמים, דבר המונע את האפשרות שהילד יבלום בזמן שהמבוגר מדווש. בחלק מהדגמים המוצר אף מגיע עם הילוכים לילד היושב מאחור. החסרונות מתבטאים במחיר ובסרבול בהעמסה על הרכב, אם כי בכמה דגמים יש מוט מתקפל. המחירים נעים בין 2,500-620 שקל. זהו מוצר יעיל המאפשר לטייל בבטחה וללא חשש גם במסלולים קשים הכוללים דרכי עפר.

 

אופניים זוגיים

אין כמו רכיבה על טאנדם (אופניים זוגיים) לשיפור היחסים בין הרוכבים. הרכיבה מתבצעת בצורה משולבת שבה סיבובי הרגליים נעשים באותה התדירות, פעולה המחייבת הבנה ושיתוף פעולה מלא מצג הרוכבים, וכמובן, אמון ברוכב שיושב מקדימה ושולט באופניים. לאחר שהתרגלתם לאופניים בודדים רכיבה ראשונה בטאנדם תפתיע ותצחיק אתכם עד דמעות. היושבים מאחור לא שולטים באופניים וחשים בהתחלה חוסר ודאות וחוסר שליטה בנעשה. לאחר מספר דקות תתרגלו לכך והחוויה רק תתעצם.  


אופני טאנדם. זוגיות במבחן

 

כיום ניתן להשיג בארץ טאנדמים המיועדים לרכיבת שטח ולרכיבת כביש. בהזמנה מיוחדת ניתן להוסיף התקן מיוחד (של חברת Burley) היוצר הגבהה של הפדלים למושב האחורי, כך שניתן לרכוב גם עם הילדים הגדולים. המחירים מתחילים ב-3,500 שקל ועולים עד 17 אלף שקל במותגים היקרים. 

 

כללים שאסור לשכוח:

  • התחילו לרכוב במסלולים הכי קלים שיש: שבילים סלולים ומסודרים. אל תתפתו לרמת קושי גבוהה יותר.
  • יש להרגיל את הילד, החל מהשלב הראשון, לחבוש קסדה בכל רכיבה. אל תצפו שהילדים יעשו זאת לבד, והראו אתם דוגמה אישית וחיבשו קסדה. מומלץ גם להחמיא לכל ילד שנצפה חובש קסדה ולהרבות במילים כמו "עד כמה הוא חכם" וכו'. מחקרים הוכיחו כי חבישת קסדה מורידה ב-85 אחוז את הסיכוי לפגיעת ראש.
  • אל תצפו לטיול מושלם החל מהרכיבה הראשונה עם הילדים, תמיד תכננו משהו מיוחד בסוף (גלידה, מגרש משחקים) שישאיר טעם טוב גם אם הטיול לא היה הכי מוצלח.
  • הקפידו לקחת צ'ופרים וממתקים לילדים שייהנו מהם בכל הפסקה.
  • מומלץ להצטרף לטיול עם חברים וקבוצות, מצב שכזה יוסיף על בטוח הרבה אחוזי הצלחה לטיול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משפחות על גלגלים
צילום: אייל הרשטיק
הילד נגרר מאחור
צילום: אייל הרשטיק
מושכים במים
צילום: אייל הרשטיק
מומלצים