שתף קטע נבחר

בג"ץ עיכב את תוכנית רכבת העמק ליד יגור

בעקבות העתירה שהגישו חברי הקיבוץ, הוציא בג"ץ צו ארעי המקפיא את התוכנית ואוסר לפעול לפרסומה למתן תוקף. חברי הקיבוץ טוענים: התוואי המוצע יגרום לקיבוץ נזקים רבים ויפגע פגיעה חמורה באיכות חיי התושבים

בעקבות עתירת קיבוץ יגור נגד תוכנית רכבת העמק, עיכב בג"ץ את התוכנית. שופט בית המשפט העליון, דוד חשין, הוציא צו ארעי האוסר "לפעול לפרסום התוכנית למתן תוקף או לבצע פעולות מכוחה". תוקפו של הצו עד למתן החלטה אחרת.  

 

חברי קיבוץ יגור עתרו אתמול עתירה לבג"ץ בבקשה לבטל את תוואי רכבת העמק, האמור לעבור בסמוך לבתי הקיבוץ.  

לטענת הקיבוץ החלטת הממשלה לאשר את התוואי, העובד 50 מטר מבתי הקיבוץ, פוגעת באופן קשה בקיבוץ ובתושביו.

 

בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד יגנס-טויסטר-בירן ושות', נגד הממשלה, הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) ורכבת ישראל, טוען הקיבוץ כי יש לבטל את ההכרזה על רכבת העמק כתוכנית בעלת חשיבות לאומית.

 

לטענת הקיבוץ, מאבקו נגד תוואי הרכבת הוא מאבק על המשך קיומו, עתידו, ואיכות חיי חבריו. הות"ל, לטענתם, לא דנה בחלופות אחרות שהוצעו על ידי הקיבוץ והמועצה האזורית זבולון, כדי למזער את ההרס הצפוי לו ובראשן הסטת תוואי המסילה לעברו הצפוני של כביש 75.

 

עוד טוען הקיבוץ כי מומחים קבעו שהתוואי המוצע יגרום לקיבוץ נזקים רבים ויפגע פגיעה חמורה באיכות חייהם ובביטחונם האישי של תושביו. בין היתר בשל הרעש, מפגעי רעידות וסיכונים בטיחותיים, הנובעים מהובלת חומרים מסוכנים "מרחק נגיעה" מבתיהם, זאת בנוסף לחסימה הנופית שתגרם.

 

לטענתם, ההחלטות בנוגע לתוכנית התקבלו בחוסר סמכות, ללא בחינת כל השיקולים הרלבנטיים ובחוסר סבירות קיצוני נוכח פגיעתה הקשה והבלתי מידתית של התכנית בקיבוץ. 

 

קיבוץ יגור, שנוסד לפני 84 שנים, מונה כיום כ-1,500 תושבים ונחשב לאחד הקיבוצים הגדולים בארץ. הקיבוץ טוען כי התכנון המוצע של המסילה, פוגע באפשרות להרחבתה של שכונת המגורים - עתודות הקרקע היחידות של הקיבוץ.

 

 


פורסם לראשונה 25/07/2006 16:43

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
הפגנת חברי קיבוץ יגור נגד הרכבת (ארכיון)
צילום: גיל נחושתן
מומלצים