שתף קטע נבחר

בואינג מבטלת את שירות האינטרנט בטיסות

יצרנית המטוסים החליטה לסגור את שירות האינטרנט המהיר עקב היעדר עניין של חברות התעופה המובילות

בואינג סוגרת את חברת הבת Connexion, שסיפקה שירות אינטרנט מהיר במטוסים, כך מדווח ה-BBC. הסגירה תסב לחברה הפסד חד פעמי של 320 מיליון דולרים. רוב עובדי החברה – 560 במספר – יועסקו במשרות חלופיות בתוך בואינג.

 

בואינג השיקה את שירות CBB (קיצור של Connexion By Boeing) בשנת 2004 לאחר מספר
שנים של ניסוי.

 

הגלישה באינטרנט תתבצע באמצעות חמש נקודות חמות אלחוטיות (Wi-Fi) המותקנות במטוס ומתחברות לשרת אינטרנט אשר אף הוא מוצב בתוך המטוס ומתחבר לאינטרנט באמצעות לוויינים.

 

בחודש יוני הודיעה בואינג כי היא מחפשת רוכש לחברת הבת המפסידה, אך העסקה לא יצאה לפועל.

 

"בשש השנים האחרונות השקענו רבות במערכת האינטרנט מבוססת הלוויינים", מסר מנכ"ל החברה, ג'ים מרנרניי, "למרבה הצער, השוק לא בשל כפי שציפינו". רוב חברות התעופה בחרו בפתרון זול יותר של
שירותי אינטרנט באמצעות רשתות סלולריות, שיוצעו החל מהשנה הבאה.

גם בישראל

שירותי תקשורת מתקדמים הופכים כלי חשוב בתחרות המחריפה בין חברות התעופה, בניסיון לפתות נוסעים לרכוש כרטיסי טיסה דווקא אצלן. חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הייתה הראשונה להשיק שירות גישה לאינטרנט מהיר המבוסס על Connexion כבר במאי 2004, בטיסה מספר 452 ממינכן ללוס אנג'לס.

 

לופטהנזה הציעה את השירות בקו ישראל-גרמניה החל מחודש מרץ, 2005, ובחודש ספטמבר, 2005, הצטרפה אליה אל על, והודיעה על הסכם עם CBB, בעלות משוערת של שלושה מיליון דולר.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אינטרנט במטוסים. רוב החברות נמנעו מההשקעה
אינטרנט במטוסים. רוב החברות נמנעו מההשקעה
מומלצים