שתף קטע נבחר

הניידות אינה זמינה כעת

כולם יודעים שניידות המספרים שתיכנס לתוקף בספטמבר היא על הנייר בלבד, וכי מדובר למעשה במאבקי כוח בין משרד התקשורת לבין החברות. אז למה זה טוב לצרכנים? כי זה מראה לחברות שלרגולטור יש כוח

ניידות המספרים יוצאת לדרך כמתוכנן, ותיכנס לתוקף בתחילת ספטמבר. כך הודיעו השבוע שרי האוצר והתקשורת. המשמעות היא שהחל מיום שישי הבא כל חברות הטלפון, הסלולרי והקווי, אמורות לאפשר לכל לקוח לעבור לאיזו חברה שהוא יחפוץ, ולהישאר עם המספר שלו.

 

אלא שהדגש כאן הוא על המלה אמורות. בפועל, זה לא יקרה. אם, לדוגמה, לקוח סלקום יבקש לעבור לפרטנר ב-1 בספטמבר הוא לא יוכל להישאר עם המספר שלו, כולל הקידומת, למרות שהרפורמה נכנסה לתוקף. הסיבה לכך פשוטה: חברות הטלפון, שלא האמינו ששר התקשורת אריאל אטיאס יקבל החלטה בניגוד לדעתן, לא נערכו לרפורמה. לטענתן, הסיבה היא שלא ניתן להן מספיק זמן וכי משרד התקשורת לא עוזר להן באפיון התוכנית, שדורשת היערכות טכנולוגית ולוגיסטית רחבת היקף. 

 

בבג"ץ שהגישו יום לאחר קבלת ההחלטה, טענו בזק וחברות הסלולר הגדולות, כי הגורם העיקרי לכך שלא ניתן לעמוד בזמנים, הוא משרד התקשורת עצמו, "שהביא לקביעת מועד לא ריאלי בחוק ליישום ניידות המספרים". 

 

אטיאס מצידו טען השבוע שחברות התקשורת לא ביצעו שום מהלך שיראה מוכנות מצידן, וכי הן לא עשו את המינימום הנדרש על מנת לקדם את התוכנית. "התשובות שלהן", אמר ל-ynet, "גרמו לי להחליט כי אין טעם לתת להן ארכה נוספת". לטענתו, אם הוא היה דוחה את הרפורמה בשנה, המשרד היה נתפס בעיני החברות כחסר כוח ממשי.  

 

אז אטיאס החליט, וענקיות התקשורת, שהתרגלו בשנתיים האחרונות למשרד תקשורת חלש ומנומנם שבעיקר לא מחליט ונמנע מעימותים איתן, הופתעו. הן בוודאי חשבו לעצמן שאטיאס, שנכנס לתפקיד רק לפני כשלושה חודשים וחצי, לא יעז להפוך אותן למפירות חוק. והנה, הוא עשה את זה.

 

אבל כאן צריך לעצור רגע, ולשאול מה כל מאבקי הכוח הללו תורמים לנו, הצרכנים. משרד התקשורת הרי יודע שבפועל לא תהיה ניידות מספרים ב-1 בספטמבר. הוא גם מודע לכך שהקנסות שיוטלו על החברות בשל הפרת החוק הם מגוחכים: 329 אלף שקל קנס לכל חברה זה כסף קטן, אפילו קטן מאוד.

 

אז למה זה טוב לנו? זה טוב לנו מהסיבה הפשוטה שענקיות התקשורת יחשבו להבא פעמיים לפני שהן ינסו לעשות מניפולציות על גבו של משרד התקשורת וגם על גבינו.  זה טוב לנו כי כשתוחלט על עוד רפורמה תקשורתית לטובת הצרכן החברות לא יזלזלו בה ובנו, ויחשבו שעל פיהן יישק דבר. זה טוב לנו כי משרד תקשורת חזק טוב לצרכנים בישראל.

 

עכשיו צריך רק לקוות כי כשניידות המספרים תיכנס לתוקף אמיתי, ונוכל לעבור בפועל מחברה לחברה ולהישאר עם אותו מספר, לא נשלם על כך במחיר השיחות.   

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים