שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

אופל קורסה - תסתכלו טוב-טוב בקנקן

עם הקורסה החדשה מבהירים הגרמנים בדיוק את מי הם רוצים לכבוש - קהל צעיר, מודרני ואקטיבי. האם היא מסוגלת ליישר קו עם מובילות הקטגוריה? נסענו לגלות

זוכרים את אופל קורסה, הקטנה הגרמנית שפעם נמכרה כאן מצוין? שמתם לב שהיא כבר לא ממש איתנו? לא במקרה. הקורסה, עם פוטנציאל להיות אחת הנמכרות של אופל בפרט ו-UMI היבואן בכלל, סבלה שנים ארוכות מאותה בעיה של אחיותיה המשפחתיות - תג-מחיר. הקהל בחר שלא לבחור. מצד אחד, עם דור רביעי לקורסה, מולו אני עומד כעת בדרזדן, גרמניה, לא בטוח שהתמונה תשתנה. מאידך, עוד לפני שאנחנו מגיעים לנושא המחיר, יש הבדל עצום בין המכונית היוצאת, לזו שתכנס אוטוטו - העיצוב.


גרסת שלוש הדלתות מדליקה - במיוחד מאחור (צילומים: רועי צוקרמן)

 

שיפור בעיצוב

בניגוד לקורסה הישנה, שהסתמכה על עיצוב הדור השני (והמוצלח), ולכן סבלה מהתיישנות מהירה, בקורסה החדשה הלכו הגרמנים צעד קדימה. מה הלכו, דילגו. מכל כיוון שלא תביטו בה, ובעיקר מאחור בגרסת שלוש הדלתות ה"ספורטיבית", נראית הסופר-מיני של אופל מושכת, מיוחדת, צעירה ומגרה. מלפנים היא אמנם מעט פחות מרשימה, בגרסת חמש הדלות ה"מיניוואנית" היא פחות מסובבת ראשים, אבל ההתקדמות והתוצאה בכל מקרה לא משאירים שום ספק - הצליח להם, בגדול.

 

מאוחר יותר באותו יום, יסביר לי מעצב המכונית כי הוא דווקא אוהב יותר את עיצוב הפונטו החדשה, המבוססת על אותה פלטפורמה ופותחה במקביל. לי נראה שהוא סתם ניסה להשמע אובייקטיבי...

 

דינמיקה? לא בדיוק

שורה של מכוניות, חלקן בשחור או כחול כהה לא מחמיאים, חלקן באדום בוהק ומושך עין. כולן מעוצבות היטב, מצוידות בשלל תוספות, ממתינות למבחן. תא הנוסעים כבר מאופק יותר מהמעטפת, הגם שהוא נאה למדי. איכות ההרכבה טובה, אך הנדסת האנוש רחוקה ממושלמת, עם מספר מתגים בעלי מיקום בעייתי. בכל מקרה, מדובר בגרסת הבנזין, שאם וכאשר, יהיה פופולרי יותר אצלנו. מדובר ביחידת 1.4 ליטר עם 90 כ"ס ו-12.7 קג"מ מכובדים, המשולבת בתיבת חמישה הילוכים ידנית, במקום האוטומטית שתגיע אלינו.


תא הנוסעים. נאה אך חסר השראה

 

ואיך זה על הכביש? מספיק, אבל לא בדיוק מרשים. נתונים שפעם הספיקו כדי להפוך סופר-מיני לספורט-מיני, מציעים כיום יכולת סבירה, לא הרבה מעבר לכך. יחידת הכוח הזו נאבקת במעל לטון ורבע עם נהג ודלק, מייצרת לא מעט שאון מיותר, וסובלת מאופי שאינו עומד בסטנדרטים הגבוהים המקובלים כיום. 12.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 173 קמ"ש, אינם מספרים את כל הסיפור. אופי צעיר ונמרץ? לא כאן, לא עם המנוע הזה.

 

ואז נחשפתי שוב, בפעם המי-יודע-כמה בשנים האחרונות, ליתרונות הדיזל. יחידת ה-1.3 ליטר טורבו-דיזל, עם הספק מרבי דומה של 90 כ"ס אבל נתון מומנט מרשים של 20.4 קג"מ (היישר מפיאט), מתגלה כבת לוויה מצוינת. היא מרגישה נמרצת ונעימה משמעותית, מספקת ביצועים נאותים והפתעה - שקטה מגרסת הבנזין. החדשות הרעות הן, שכמה שהיא טובה, כך סיכוייה להגיע לישראל קטנים. אחרי הכל, היא גם מוצעת אך ורק עם תיבה ידנית.


 

גם בתחום התנהגות הכביש והנוחות הציגה הקורסה שני צדדים למטבע. בגרסה הבסיסית בה נהגנו על כבישי מזרח גרמניה היתה הנוחות סבירה בלבד, גרסה "ספורטיבית" יותר, עם חישוקים גדולים ומתלים מוקשחים, התגלתה כעונש של ממש לגב. הנאה מנהיגה? לא הצלחתי למצוא כזו, לא בשתי הגרסאות האלה לפחות.

 

צעירה מהוגנת

הקורסה החדשה מציגה קפיצה משמעותית מקודמתה, במיוחד בכל הנוגע לעיצוב. היא פשוט נראית מצוין, וללא ספק תקסים קהל רב ומגוון, צעיר באופיו. בדיוק מה שהגרמנים רוצים. מצד שני, לא בטוח שאת ההבטחה החיצונית מגבים אנשי אופל בתא הנוסעים, ובעיקר ביכולת הדינמית. בכל הנוגע לשני אלה, לא מדובר כאן במכונית צעירה דווקא, או "כייפית" ביחס לתחרות הקשה מסביב.

 

בקטגוריה בה כל יצרן נלחם בשן ועין על יצירת תדמית תוססת ומדגיש את הייחוד של המוצר, נדמה שלקורסה תהיה בעיה לשכנע. וזה עוד לפני בעיית המחיר. ב-UMI לא יודעים עדיין לספר לנו מה יעלה בגורל הקורסה, ובעיקר כמה היא עומדת לעלות. השאיפה - כך באופן מוצהר - היא להוריד מחיר ולהעלות רמת גימור. אם הכוונה למכור כאן את המכונית החביבה, ולא להביא אותה כמוצג דומם באולם המכירה, זה בדיוק מה שצריך לעשות.
אופל קורסה החדשה

אופל קורסה החדשה
גרסה 1.4 ליטר, בנזין 1.3 ליטר, טורבו-דיזל
מנוע 4 צילינדרים, רוחבי 4 צילינדרים, רוחבי
נפח 1,364 סמ"ק 1,248 סמ"ק
הספק מרבי / סל"ד 90 כ"ס / 5,600 90 כ"ס / 4,000
מומנט מרבי / סל"ד 12.7 קג"מ / 4,000 20.4 קג"מ / 1,750
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / ידנית, 5 הילוכים קדמית / ידנית, 6 הילוכים
מרכב 5 דלתות, האצ'בק 3 דלתות, האצ'בק
אורך 400 ס"מ 400 ס"מ
רוחב 171 ס"מ 171 ס"מ
גובה 149 ס"מ 149 ס"מ
בסיס גלגלים 251 ס"מ 251 ס"מ
משקל 1,145 ק"ג 1,100 ק"ג
נפח תא מטען 285 ליטר 285 ליטר
100-0 קמ"ש 12.4 שניות 12.7 שניות
מהירות מרבית 173 קמ"ש 172 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16 ק"מ לליטר 21.7 ק"מ לליטר
אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS 6 כריות אוויר, ABS
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 3/3/5 לפי EuroNCAP 3/3/5 לפי EuroNCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל קורסה החדשה
צילום: רועי צוקרמן
בגרסת שלוש דלתות "ספורטיבית"
צילום: רועי צוקרמן
או חמש דלתות "משפחתית"
צילום: רועי צוקרמן
המרווח מספק
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים