שתף קטע נבחר

מכונית היוקרה של אודי - למוסך

דגם ה-A8 המפואר של אודי נקרא לבדיקה ותיקון במוסכי צ'מפיון מוטורס. הסיבה: חשש לכשל בכריות האוויר, שיגרום לכך שבמקרה תאונה לא ייפתחו כנדרש ויסכנו את הנוסעים

50 מדגמי ה-A8 המפוארים של אודי, ספינת הדגל של היצרנית, נקראים בישראל לחזור למוסכי היבואנית, צ'מפיון מוטורס. זאת, כחלק מקריאה לתיקון שמבצעת היצרנית בכל העולם, ושכוללת 36,000 מכוניות משנות הייצור 2004-2002. בישראל פירוש הדבר דגמי 2003 עד 2005, מכל גרסאות ה-A8 החדשה.

 

הסיבה לקריאה לתיקון, נעוצה בכשל שעלול להתגלות במנגנון כריות האוויר. במקרה של תאונה, כריות האוויר ייפתחו בעוצמה וגודל קטנים מהרצוי, עובדה שמצמצמת משמעותית את מידת ההגנה שלהן על הנוסעים. באודי טוענים כי הקריאה לתיקון נובעת מבקרת איכות פנימית בהליך הייצור, וכי לא ידוע על תלונות של לקוחות או על תאונות ונפגעים שנגרמו כתוצאה מהתקלה.


אודי A8. חשש לתקלה במערכת כריות האוויר

 

מצ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג, נמסר ל-ynet כי הודעה בדבר הקריאה לתיקון תישלח ללקוחות שרכשו את ה-A8 בימים הקרובים. משך התיקון מוערך בכשעה וחצי, כך נמסר מצ'מפיון, ויבוצע ללא תשלום. מדובר בזמן ארוך פי שלושה מהזמן עליו הכריזה אודי - חצי שעה.

 

יש להדגיש כי לפי הנהוג בתעשיית הרכב, כל העלויות הנילוות לתיקון שמבוצע בקריאה שכזו נופלות על היצרן, שמצידו מחייב את היבואן להזמין את כל הלקוחות וגם ליידע את משרד התחבורה. ליבואן במקרה זה אין שיקול דעת בנוגע לביצוע התיקון, שכן מדובר בעניין בטיחותי המובא לידיעתו על-ידי היצרן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים