שתף קטע נבחר

פורד מונדיאו החדשה - כמעט

דור שלישי למונדיאו, המשפחתית הגדולה של פורד, ייחשף בפאריז בגרסת סטיישן לתצוגה, לקראת תחילת שיווק בשנה הבאה. פרטים ראשונים

פורד תשתמש בתערוכת פאריז (30 בספטמבר - 15 באוקטובר), אחת מהתערוכות הרכב הגדולות והחשובות בעולם, כבמה להשקת משפחת המונדיאו החדשה. זהו דור שלישי למכונית, שהחליפה בשנות ה-90 את הסיירה הזכורה לטובה.


פורד מונדיאו החדשה, סטיישן תחילה

 

המונדיאו החדשה משנה כיוון לעומת קודמתה, ותציע הפעם עיצוב אגרסיבי ומיוחד, במקום צנוע ואף אנמי כפי שקיים בדור הנוכחי. כל זאת תודות למכונית התצוגה איוסיס מתערוכת פרנקפורט 2005 (ואח"כ אוטומוטור 2006), שהיוותה השראה. בפורד בחרו לחשוף קודם את גרסת הסטיישן, שתהווה באירופה ככל הנראה את מרבית המכירות. גרסאות סדאן וליפטבק (חמש דלתות) ייחשפו בראשית שנה הבאה.

 

עיצוב קינטי?

 

תחת השם "עיצוב קינטי", בפורד יצרו שפת עיצוב חדשה עבור המונדיאו ואחיותיה - הגלקסי (מיניוואן) וה-S-מקס (מיניוואן ספורטיבי). השלוש מבוססות על פלטפורמה משותפת, והמונדיאו תצטרף למיניוואנים ותיוצר על אותו פס ייצור - במפעל פורד בגנק, בלגיה, מה שיכול להסביר גם את הדימיון בעיצוב. תחילת השיווק של המונדיאו מתוכננת לרבעון השני של 2007, ופרטים מלאים אודותיה ייחשפו בראשית שנה הבאה. בפורד מבטיחים כי לצד העיצוב השונה, תציע המונדיאו מרווח גדול יותר לנוסעים ואיכות משופרת.


 

עד החשיפה המלאה, מספקים האמריקנים פרטים מעטים בלבד. בין היתר, נמסר על היצע מנועים מוכר שיכלול יחידות בנזין בנפח 1.6 ליטר ו-115 כ"ס או 2.5 ליטר-טורבו עם חמישה צילינדרים ו-220 כ"ס שמגיע מה-S-מקס והפוקוס ST. בשלב זה לא ידוע לגבי מנועי בנזין נוספים, ובכלל זה שילוב 2.0 ליטר-אוטומט החביב על הישראלים - אך אין ספק כי זה יוצע כבר בהשקה.

 

בפורד מפרסמים פרטים ראשונים גם על מנועי הדיזל שיוצעו במונדיאו. אלו יהיו יחידות 1.8 ליטר עם 100 כ"ס או 2.0 ליטר עם 145 כ"ס, וגם כאן צפויות ללא ספק גרסאות נוספות. את הפרטים המלאים על המונדיאו הסדרתית נוכל להביא לכם בראשית 2007, ועד אז מבקשים בפורד דבר אחד: סבלנות.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד מונדיאו החדשה, בינתיים לתצוגה
תא הנוסעים
הדור הנוכחי. נעדר אופי מבחינת עיצוב
הסטיישן היוצאת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים