שתף קטע נבחר
 

מתמודד נוסף על ניהול גלגלצ: אבישי מתיה

"התחנה תצטרך להתמודד עם העוינות הרבה שקיימת כלפיה בתקשורת ובעולם המוזיקה" אומר מתיה ל-ynet. "ועם העובדה שהיא מפגרת טכנולוגית. 'כוכב נולד' היתה השנה אמיצה יותר מגלגלצ"

המרוץ על משרת מנהל גלגלצ נמשך: חודש וחצי עבר מאז שעזב אלדד קובלנץ את התפקיד ועדיין לא נבחר מנהל שיתפוס את מקומו. כפי שפרסמנו בעבר, המועמדת המובילה כרגע היא העורכת המוזיקלית דלית עופר, אך מלבדה מתמודד על התפקיד גם ערן אלייקים, סגן המנהל, שמחליף את קובלנץ באופן זמני. "ישנם מספר מועמדים לתפקיד מנהל גלגלצ מתוך התחנה ומחוצה לה", מסרו גורמים בתחנה הצבאית. "וההחלטה בעניין תתקבל בקרוב".

 

מצטרף נוסף למירוץ הוא אבישי מתיה, עיתונאי ואיש גלי צה"ל לשעבר, העוסק כיום בייעוץ תקשורתי. להבדיל מעופר ואלייקים מתיה לא עובד כיום בתחנה. "אני לא מרגיש שאני מגיע מבחוץ", אומר מתיה ל-ynet, "אני מגיע

 למקום שגדלתי בו. את כל ההבנה המוזיקלית שלי רכשתי בגלי צה"ל, מבחינתי זה יהיה כמו לחזור הביתה. יש לי אהבה מאוד גדולה לרדיו ולמוזיקה, וכל מי שמכיר אותי יודע את זה".

 

"היססתי רבות אבל לקחתי החלטה ואני עומד מאחוריה", מוסיף מתיה, "לדעתי גם המועמדים האחרים חייבים לפרוש את משנתם ואז יערך כאן דיון ציבורי. מבחינה כלכלית גלגלצ היא מותג מצליח, עקבי, ואתה תמיד יודע מה אתה מקבל. אפשר להתווכח על התכנים, אבל אי אפשר להתווכח עם ההצלחה. מצד שני ישנן שלוש בעיות שאמורות להטריד את מי שיכנס לתפקיד: הראשונה הוא העוינות שקיימת כלפי גלגלצ בתקשורת ובחלקים ניכרים של עולם המוזיקה. מותג, מצליח ככל שיהיה, לא יכול להרשות לעצמו לייצר עוינות בטונים גבוהים כל כך. בעתיד הלא רחוק זה ישפיע, כי גלגלצ לא תהיה הכלי היחידי בשוק".

 

"הדבר השני הוא היערכות לקראת מפת התקשורת עתידית. בעוד שנה או שנתיים יהיו כאן 25 תחנות רדיו דיגיטליות, ואני לא אתפלא אם תהיה שם גם תחנת 'קוקה קולה' ותחנת 'סלקום'. גלגלצ יכולה להמשיך בקו הקיים - אבל הקברניט חייב להבין שהוא נמצא בצומת דרכים. יום אחד הוא יתעורר לסקר והוא יגלה שזה לא בדיוק מה שהיה. זה בדיוק מה שקרה לערוץ 1 כשערוץ 2 פרץ, וזה קורה עכשיו לערוץ 2 עם ערוץ 10.

 

"הדבר השלישי הוא הפיגור הטכנולוגי. לגלגלצ אין אתר אינטרנט, אתה לא יכול לראות את השידור באולפן, אתה לא יכול להוריד שירים או לקבל אותם לסלולארי. אין לה קהילות או פורומים, אין אפילו מצעד פזמונים. אם זו 'תחנת המוזיקה של ישראל' אז היא צריכה ליזום, היא צריכה להיות הרבה יותר בשטח עם הופעות או עם מבצעים ולהיות בדו שיח עם המאזין. אתה לא רואה דברים בחסות גלגלצ, לא בצורה דומיננטית לפחות, וזה מוזר שתחנת מוזיקה לא תפעל כך.

 

"חוץ מזה, יש את הנושא הערכי, ואפשר לקחת את 'כוכב נולד' לדוגמא. ג'קו

 אייזנברג לא קלט כמה זה פוצע ופוגע לדבר על משפחות שכולות וצבא מיד אחרי מלחמה. גלגלצ היא תחנה ישראלית וישראל פצועה אחרי מלחמה, אנשים מחפשים נחמה והתחנה צריכה לתגבר את המוזיקה הישראלית, לתת לעוד קולות לחדור מבעד למעטפת, אפילו בכוכב נולד עשו את זה".

 

איך היית נותן לגיטימציה לאמנים לא מוכרים?

 

"המודל שלי זה שידורי 'קשת', זכיינית מאוד מתוחכמת בעיני שהייתה כזו בעיקר בימיו של אורי שנער. הגאונות שלו הייתה לקחת את קיציס ופרידמן, שני בדרנים שמופיעים בלילה בערוץ הצחוק, ולבנות ולטפח אותם. עכשיו הם הכוכבים של הערוץ. החוכמה היא לא לקחת את רוני סופרסטאר, שלמה ארצי וריטה, אלה אומנים שתמיד פונים לקהל ותמיד יביאו רייטינג - אלא לקחת את הלא מוכר ולטפטף אותו בצורה חכמה. זה לא משהו שייפגע ברייטינג של גלגלצ, יש היום המון אמנים שמתאימים לקונספט וצריך לתת להם צ'אנס. יש סצנת של מטאל שהיא מאוד חזקה, ואין צורך להרחיב על כך. יש סצנה של טראנס ושל קלאברים, וכמובן שאסור לוותר על תוכניות כמו 'עסק שחור' ו'הקצה'. גלגלצ היא בעצם זו שקובעת את כוכבי המחר".

 

גם כוכב נולד.

 

"נכון, והשנה לכוכב נולד היה יותר אומץ מגלגלצ. הם הבינו שהם צריכים להשתנות, העונה האחרונה היא לא הייתה 'כוכב נולד' קלאסי". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים