יאהו רכשה אתר מתקדם לעריכת וידאו
ענקית האינטרנט רכשה את השירות המקוון לשיתוף ועריכת וידאו Jumpcut שהוקם לפני חצי שנה, ותתחרה באמצעותו במיקרוסופט וב-YouTube
ענקית האינטרנט יאהו הודיעה אתמול (ד') כי היא רכשה את שירות שיתוף ועריכת הווידאו Jumpcut, במטרה להגדיל את ההיצע בשירות הווידאו הקיים שלה, ולשפר את כושר התחרות מול YouTube המובילה בתחום, ובשירות הווידאו החדש של מיקרוסופט, SoapBox, הנמצא בשלבי בטא. סכום הרכישה לא נמסר.
השירות מצטרף לשירותים מתקדמים נוספים שרכשה יאהו בחודשים האחורנים, בהם Flickr לשיתוף תמונות ו-del.icio.us לניהול ושיתוף מועדפים.
חברת Jumpcut מסן פרנסיסקו הוקמה רק לפני חצי שנה ומספקת שירותי עריכה מתקדמים לווידאו, המבוססים על הדפדפן ולא מצריכים הורדה או רכישה של תוכנת עריכה יקרה ומסובכת.
בעוד מספר צופי הווידאו ברשת עולה (ב-YouTube מדווחים על 100 מליון צפיות ביום), מספר הגולשים שעורכים ומעלים סרטים נשאר חלק קטן מהגולשים.
בהודעה לעיתונות מטעם יאהו נכתב כי Jumpcut מספקת למשתמשים דרך קלה ליצור מאש-אפים (Mashup) של קטעי וידאו ומולטימדיה נוספים. כלומר, לשלב בין קטעי וידאו ומוזיקה ואפקטים ממקורות שונים.
"נפתח את השירות על מנת לאפשר לכל גולש לערוך וידאו ברשת", נמסר מ-Jumpcut. בחברה אף העלו סרטון שערכו על אודות הרכישה.
בעוד אנליסטים חלוקים בשאלה אם תחום אתרי הווידאו הקהילתיים יצליח מבחינה כלכלית, YouTube מרשימה בנתוניה: האתר זכה למספר גולשים הגבוה פי שניים מ-MySpace שממוקם מיד אחריו, ופי ארבעה מענקית החיפוש גוגל. כך על פי חברת המדידה Hitwise.
Jumpcut הודיעה כי אחת ממטרות עסקת הרכישה, היא לעבוד עם המפרסמים והשותפים של יאהו כדי לתת להם תוכן איכותי שיוכלו ליצור ממנו קטעי וידאו וסרטים.