שתף קטע נבחר

רשמי: רנו טווינגו החדשה - לתצוגה

רנו טווינגו הקטנה והחמודה זוכה בתערוכת פאריז לדור שני וגדול יותר, בינתיים לתצוגה ובמדי מירוץ צעקניים. האם תצליח כמו קודמתה?

רנו הציגה דור שני לטווינגו הקטנה, בינתיים לתצוגה ובגרסה ספורטיבית-צעקנית. הטווינגו החדשה הוצגה עם פתיחת שערי תערוכת פאריז לעיתונאי הרכב, במסיבת עיתונאים שהונחתה על-ידי נשיא רנו קרלוס גוהן. אותו אחד שביטל את ההצעה הקודמת ליורשת הטווינגו, ודחה אותה בכך עד היום. האם התוצאה שאושרה בסופו של דבר קולעת למטרה?


הטווינגו החדשה וקרלוס גוהן, בהשקה הפריזאית (צילום: רויטרס)

 

הטווינגו החדשה נוטשת את העיצוב החמוד במיוחד של קודמתה, שכלל קווים עגלגלים שהקנו לה מראה של צפרדע מחייכת. במקום, לטווינגו-תצוגה יש עיצוב אגרסיבי, עם פגושים גדולים, משטחים ישרים יחסית ויחידות תאורה גדולות. דימיון זעום לטווינגו היוצאת ניתן למצוא דווקא מאחור, שם יש מבנה דלת-יחידות תאורה שמזכיר במידת מה את הדור הראשון.

 

גם תא הנוסעים ממשיך בצעקנות של העיצוב החיצוני, עם שפע כל טוב הכולל מושבי מירוץ, צג מרכזי ענק ("15!), התקן לנגני MP3 ושלל מקומות לפחיות שתיה. העיצוב העתידני צפוי להעלם במרביתו מהמכונית הסדרתית, כך שמה שנותר הוא לתהות האם גם הפעם תציע הטווינגו מרחב מחיה נדיב לנוסעים. למרות צמיחה בממדים (17 ס"מ לאורך - 360 ס"מ; 10 ס"מ לרוחב - 173), יש לקחת בחשבון שהפעם תקני הבטיחות המחמירים עשויים לקלקל את החגיגה. הטווינגו לתצוגה נמוכה מאחותה הישנה בסנטימטר אחד.


 

ומנוע?

 

הטווינגו החדשה היוותה במה להשקת מנוע טורבו-בנזין חדש ומעניין. מדובר ביחידת 1.2 ליטר המספקת 100 כ"ס בסיוע מגדש טורבו, ומומנט מכובד של 14.8 קג"מ. שימוש במגדש טורבו מאפשר להציע ביצועים טובים, לצד תצרוכת דלק וזיהום אוויר ברמה נמוכה, מבטיחים הצרפתים. נתוני ביצועים לא פורסמו.

 

הגרסה הסדרתית - והצעקנית הרבה פחות - של הטווינגו, צפויה להגיע לתערוכת הרכב השנתית של ז'נבה, באביב 2007. עד אז, נותר רק לקוות שמשהו מהעיצוב המקסים של הדור הראשון יצליח בכל זאת להגיע למכונית הסדרתית.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מושבי ספורט והרבה גאדג'טים
מסך "15, למשל
הטווינגו המקורית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים