שתף קטע נבחר

נגן ה-Zune של מיקרוסופט יעלה 250 דולר

הנגן החדש של מיקרוסופט יהיה זהה במחירו ל-iPod של אפל, אבל ינסה לכבוש את הקהל בעזרת שידור אלחוטי ומנוי חודשי לשירים

מחירו של נגן ה-Zune, היצא בנובמבר בארה"ב, צפוי להיות 250 דולר, כך הודיעה מיקרוסופט. המחיר זהה למחיר נגן ה-iPod בעל אותו נפח (30 גיגהבייט), והחברה לא מתכננת, ככל הנראה, לבסס את התחרות מול ה-iPod המוביל על מחיר. הנגן צפוי לצאת בארץ ב-2007, אך טרם פורסם מחירו בישראל.

 

"לא המחיר הוא מה שיוביל אנשים לרכוש את ה-Zune", אומר מייקל גרטנברג, אנליסט בג'ופיטר. מיקרוסופט מקווה למשוך את הקונים בעזרת אפשרויות התקשורת האלחוטיות עם נגנים אחרים, ואפשרות לרכישת מנוי חודשי לשירים. שתי האפשרות לא קיימות ב-iPod.

 

השכרת מוזיקה

מיקרוסופט תפעלי שירות מוזיקה מקוון דומה ל-iTunes של אפל, ותמכור שירים במחירים זהה של 99 סנט לכל שיר, וללא צורך בכרטיסי אשראי (באמצעות כרטיסים משולמים מראש שישווקו בחנויות). נוסף על כך, תציע החברה מנוי להאזנה חופשית ממאגר של שני מליון שירים, ב-14.99 דולר לחודש.

 

ככל הנראה, כמו ה-iTunes, גם שירות המוזיקה של מיקרוסופט לא יהיה זמין לישראלים.

 

גרטנברג מסביר כי שירות המנוי עשוי להוות יתרון למיקרוסופט על פני אפל, אך לשם כך על מיקרוסופט לשכנע יותר צרכנים לשכור שירים במקום לקנות אותם. "יהיה על החברה להשקיע זמן רב בחינוך הצרכנים".

 

סקוט אריקסון, מנהל מוצר בכיר במיקרוסופט, אמר כי החברה מקווה שאנשים ישתמשו במנויים כדי להאזין למוזיקה חדשה שהם לא מכירים, וירכשו שירים שהם אוהבים במקביל.

 

העברת מוזיקה בין נגנים בתקשורת אלחוטית

מיקרוסופט מנסה להציג את הנגן שלה כתומך בשיתוף ומעודד קהילות סביבו. ניתן יהיה להעביר מוזיקה ותכנים אחרים בין נגנים שונים, עם הגבלות לתכנים המוגנים על ידי זכויות יוצרים – ניתן יהיה להעבירם עד שלוש פעמים לשלושה ימים בלבד. מי שיאהב שיר שקיבל – יוכל  לרכוש אותו ישירות מאתר של Zune.

 

גרטנברג אומר כי המחקר של ג'ופיטר מראה כי רק 11 אחוז מהצרכנים מעוניינים באפשרות הזאת. אחת הסיבות לכך, היא כנראה העובדה שהמשתמשים חולקים את השירים בכל מקרה ברשתות שיתוף קבצים ולא רואים טעם בלחלוק שירים שיש לשלם עליהם.

 

אריקסון ציין כי ישנן תוכניות גדולות לקידום הנגן החדש, אך לא פירט אילו סכומים ישקיעו בכך. "בסכך הכל לא נרוויח מהמוצר השנה", הוא אמר, "אבל כמובן שנעבוד קשה כדי להפוך לרווחיים בעתיד".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התחרות לא תתבסס על מחיר
התחרות לא תתבסס על מחיר
מומלצים