שתף קטע נבחר

טויוטה מציגה מחליפה לקורולה

מכונית התצוגה החדשה של טויוטה, כרגע בשם אוריס ספייס, היא לא אחרת מקורולה האצ'בק החדשה עליה דיווחנו בעבר. האם תצליח להיכנס לנעליה של המכונית הנמכרת ביותר מעולם? ויש פרטים חדשים גם על יאריס TS חדשה וכבדה...

כצפוי זה למעלה משנה, טויוטה בחרה בתערוכת פאריז כאתר השקה לאוריס ספייס (Auris Space), מכונית תצוגה חדשה שתהפוך לדגם החשוב ביותר של היצרנית באירופה - יורשת לקורולה האגדית. אכן, המכונית הזהובה שלפניכם היא לא אחרת מקורולה האצ'בק הבאה, זו שלראשונה ב-40 שנה תעשה שימוש בשם נפרד ושונה לחלוטין מגרסת הסדאן.


טויוטה אוריס ספייס בפאריז. תשמור על שיאי המכירות של הקורולה?

 

 

וכך בעוד הקורולה סדאן (ארבע דלתות) תמשיך להיקרא "קורולה", להאצ'בק (שלוש וחמש דלתות) יהיה שם חדש ונפרד, אוריס, הנגזר מ"זהב" בלטינית. וכן, זו בדיוק הסיבה לשמה נצבעה מכונית התצוגה בזהב מבפנים ומבחוץ. אגב, הדימיון בשם ל"יאריס" אינו מקרי, וכך גם העיצוב המוכר - זאת לאור הצלחתה המרשימה של הסופר-מיני ביבשת הקלאסית.

 

האוריס ספייס היא כאמור קדימון קרוב מאד לייצור של הקומפקטית הסדרתית, והיא מלמדת רבות על מי שתירש את המכונית הנמכרת ביותר מעולם - אם מחברים יחד את כל הדורות מאז 1966. למעשה, אם תפשיטו אותה מהחישוקים הגדולים, תשנו מעט את הפגושים ותוותרו על הגוון הזהוב והלא בהכרח מחמיא, תוכלו להתרשם מהאוריס הסדרתית.


 

שלא כמו במכוניות תצוגה רבות, גם סביבת הנהג נאמנה לדגם הסדרתי. מכאן גם שהיא חסרת חידושים מרעישים, למעט הסטת בורר ההילוכים מהרצפה לקונסולה המרכזית. עובדה זו חשובה במיוחד לבוחרים בתיבה ידנית, ובהתחשב בכך שכבר כיום לא מוצעת קורולה ראנקס (האצ'בק) עם שלוש דוושות בישראל...

 

האוריס מצביעה גם על צמיחה במידות לעומת הקורולה. נתון בסיס הגלגלים לא פורסם עדיין, אך ממד האורך והרוחב צמחו בכחמישה ס"מ (423 ו-176 ס"מ בהתאמה), ואילו ממד הגובה צמח בחמישה וחצי (153). ממדים אלה צפויים להישאר גם בגרסה הסדרתית, ובטויוטה מבטיחים מרחב מחייה טוב מבעבר ואיכות חיים משופרת בתא הנוסעים. מעבר לכך, מקמצים היפנים בפרטים - ולא מספרים אילו יחידות כוח או תיבות הילוכים ישמשו את המכונית.

 

וגם - פרטים מלאים על היאריס TS

 

אחרי אין ספור קדימונים ו"כמעטים", הציגו בטויוטה גם את גרסת ה-T-ספורט הספורטיבית ליאריס. היא תוצע בגרסאות שלוש וחמש דלתות, לשתיהן מנוע וכיול מתלים זהה.

 

ומה ממתין מתחת למכסה הקדמי? יחידת 1.8 ליטר המייצרת הספק מרבי של 132 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 17.6 קג"מ ב-4,400 סל"ד. זאת לעומת 105 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ו-14.6 קג"מ ב-4,200 סל"ד שהעניק מנוע ה-1.5 ליטר ב-TS הקודמת. מעניין לציין כי למרות תוספת כוח לא מבוטלת, ה-TS החדשה איטית מקודמתה במיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש, אותו היא מבצעת כעת ב-9.3 שניות, לעומת 9.0 בעבר. המהירות המרבית צמחה בארבעה קמ"ש צנועים ל-194.


סביבת הנהג של האוריס ספייס

 

למה? כי ה-TS החדשה השמינה, זה למה. תוספת המשקל עומדת על לא פחות מ-170 ק"ג - כמעט 20%!. עוד פרט טכני מעניין הוא בחירה בתיבת חמישה הילוכים זהה לזו של ה-TS הראשונה - עם אותם יחסי העברה קצרים שהעניקו לה אופי עצבני ו...רועש. כדי להמשיך ולשמר על אופי ספורטיבי, ה-TS תוצע עם מתלים מוקשחים, הנמכת מרכב של שמונה מ"מ ויחס היגוי מהיר יחסית (2.3 סיבובים מנעילה לנעילה).

 

היאריס TS החדשה תשווק באירופה החל בראשית השנה הבאה. כמו אחותה הרגילה, גם היא צמחה במידות - החל בבסיס הגלגלים (246 לעומת 237 ס"מ), דרך הרוחב (169.5 ס"מ לעומת 166), הגובה (153 לעומת 150) ועד לאורך הכללי - 380 ס"מ לעומת 364 בלבד בעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ככה היא נראית מאחור
הקורולה הנוכחית
יאריס TS עם חמש דלתות
וגם עם שלוש
TS מבפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים