שתף קטע נבחר

פיז'ו מסתערת על הלה-מאן

יותר מעשור אחרי שהפגינה שליטה בלה-מאן חוזרת פיז'ו למסלול האגדי עם לוגמת סולר מהירה - 908. זו נחשפת לראשונה בפאריז

הצגת ה-908 בתערוכת פאריז נותנת אות פתיחה לאתגר גדול שפיז'ו הציבה לעצמה. הצרפתים התקנאו באודי, החליטו לחזור ללה-מאן וכמוה עם מנוע דיזל. בחודש יוני עשתה היצרנית הגרמנית היסטוריה, כאשר ה-R10 הייתה למכונית הראשונה עם מנוע דיזל שזכתה במירוץ האגדי. פיז'ו הודיעה עוד לפני הניצחון על כוונתה להתחרות ב-2007 עם לוגמת סולר.


 

שטוח ונקי

 

מכונית המירוץ החדשה שהוצגה בפאריז חמושה במנוע V12 (בדומה לאודי) שנפחו 5.5 ליטר ומכונה כמובן HDi. הוא מייצר בעזרת צמד מגדשי טורבו 700 כ"ס. באופן מעניין הזווית בין שני ראשי ה-V היא של 100 מעלות ולא 90 כמקובל, וזאת כדי ליצור יחידת כוח שטוחה ולהוריד את מרכז הכובד. המנוע גם נעזר במסנן החלקיקים של פיז'ו כך שהוא ידידותי יחסית לסביבה.

 

למרות שהנתונים של פיז'ו טובים משל אודי, יש לצפות לתגובה גרמנית הולמת לקראת מועד התחרות הבאה.


 

המכונית שהוצגה בפאריז נראית נאה למדי, בייחוד תודות למבנה הסגור שפיז'ו בחרה משיקולים אווירודינמיים. ואולם ה-908 טרם ביצעה את נסיעת הבכורה שלה, דבר שיקרה רק בסוף השנה. אחרי מבחנים ארוכים היא צפויה גם להשתתף במספר מירוצים לפני הלה-מאן. האם תוכל פיז'ו להתמודד מול אודי המנוסה? האתגר נראה קשה, אבל צריך לזכור שב-92' ו-93' זכתה פיז'ו בניצחונות גדולים על המסלול האגדי עם ה-905.

 

פיז'ו כמובן מצפה מהמכונית לתרומה תדמיתית גבוהה בתחום הדיזל. אבל מעניין יהיה לראות האם גם פורד, שותפתה הנוכחית של פיז'ו בפיתוח מנועי דיזל, תשתמש במכונית דומה כמקדמת תדמית.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים