שתף קטע נבחר

דייהטסו מציגה: מיני קרוס-אובר

גם לקטנים מגיע קרוס-אובר. או זה לפחות מה שטוענת דייהטסו, שמגלה לנו נישה חדשה באיזור הסופר-מיני עם מכונית תצוגה חדשה ומעניינת

הורגלנו לכך שזן הקרוס-אובר - שהולך ומתרבה - הוא בדרך כלל גדול, יוקרתי ומנקר עיניים. אבל הוא לא חייב להיות כזה.


דייהטסו D-קומפקט X-אובר

 

קרוס-אובר יכול גם להיות קטן ובהישג יד, וזה מה שמנסה דייהטסו לומר לנו בתערוכת פאריז. היצרנית היפנית, שמתמחה במוטוריקה זעירה, ממשיכה למלא כל נישה פנויה בתחום המכוניות הקטנות, תוך שהיא מצופפת באופן מוגזם את מבחר הדגמים שלה. ולפי הרמזים של דייהטסו, ה-X-אובר - שהוא כרגע רכב תצוגה (נוסע) - יהפוך תוך זמן קצר לרכב סדרתי. בדיוק כמו שקרה עם הטריוס והמאטריה.

 

ומדוע אנחנו אומרים מצופפים? פשוט כי המכונית שעונה לתואר D-קומפקט X-אובר נשענת על פלטפורמת הסיריון ומשתמשת באותו בסיס גלגלים, אך נעזרת במנוע ה-1.5 ליטר מחוזק שמייצר 130 כ"ס. ניתן לראות ברכב החדש אח קטן ומעודן לטריוס, משהו שהוא עוד יותר פנאי מפנאי. למעשה המכונית תוצע בעיקר עם הנעה קדמית, אם כי כרגיל ליפן צפויות גם גרסאות הנעה כפולה (בהן יעבור עיקר הכוח לפנים ורק בעת הצורך יופנה גם לאחור).


 

אבל החלק המעניין ביותר ב-X-אובר הוא העיצוב המאד נעים לעין. כדי ליצור מראה מצודד חרגו דייהטסו ממנהגם וחברו למאסטרו האיטלקי ג'וג'ארו. הוא ביצע ג'וב דומה עבור פיאט וסוזוקי עם הסדיצ'י וה-SX4 וגם הפעם לא איכזב. למעשה הוא ייצר את אחת המכוניות הנאות ביותר שראינו מדייהטסו לאחרונה. בכל מקרה, הגרסה הסדרתית תהיה פחות עשירה בתא הנוסעים ולא ברור אם תקבל את גג הזכוכית הארוך והמיוחד. אבל מה שבטוח, היא תהיה דומה מאד למכונית שהוצגה בפאריז.

 

ליבואן הישראלי, חברת טלקאר, עדיין אין מספיק פרטים כדי להחליט האם הוא והשוק הישראלי זקוקים למבחר כה עשיר של מכוניות קטנות. נראה שעתיד המכונית החמודה הזו בארץ יהיה, כרגיל, תלוי מאד במחיר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו D-קומפקט X-אובר
שם ארוך, קרוס-אובר קומפקטי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים