שתף קטע נבחר

האם יש תקלה סדרתית בתיבת ההילוכים של פיז'ו?

האם כשלו יבואני פיז'ו לישראל בטיפול שהעניקו ללקוחות עם תיבת הילוכים פגומה לכאורה? בית המשפט המחוזי בתל אביב יידרש להכריע בפרשה, לאחר שבקשה לתביעה ייצוגית על סך 345 מיליון שקל הוגשה לידיו

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר בקשה לתביעה ייצוגית כנגד חברת "דוד לובינסקי" יבואנית מכוניות פיז'ו לישראל. התובעים טוענים כי דגמי החברה המצויידים בתיבת הילוכים אוטומטית (AL4), סבלו מתקלות חוזרות ונשנות. לטענתם מדובר בפגם נפוץ, אשר יבואנית כלי הרכב לא השכילה לטפל בו כראוי.

 

לטענת מגישי התביעה, התקלות כללו רעשים ובעיות חוזרות בתיבת ההילוכים, עד מצב בו כלי הרכב חדלו לנוע, תוך סיכון התובעים עצמם ונהגים סביבם. לדבריהם, בשני המקרים - למרות תלונות חוזרות ומספר טיפולים במוסך - הבעיה לא נפתרה. בשני המקרים נותרה תיבת ההילוכים פגומה.


מכונית פיז'ו המצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית (צילום ארכיון: רועי צוקרמן)

 

השניים טוענים באמצעות עורך הדין דותן לינדנברג, כי כאשר הגיעו למוסך פיז'ו, הופתעו לפגוש שם שוב ושוב את אותם בעלי רכב, אשר התלוננו על בעיה זהה בתיבת ההילוכים האוטומטית. לטענתם מדובר בתיבת הילוכים פגומה משלב הייצור.

 

עוד הם טוענים כי לאחר התכתבות עם בעלי פיז'ו רבים נוספים - באמצעות פנייה במערכת התגובות של כתבות ופורומים באינטרנט - למדו שמדובר כי בעיה חוזרת ונפוצה בכלי רכב של היצרנית, החל משנת 2002. תיבת ההילוכים המדוברת היא מסוג AL4, בעלת ארבעה הילוכים, ופותחה לפני כעשור על-ידי פיז'ו-סיטרואן ורנו הצרפתיות.

 

התובעים בדקו באתרים שונים באינטרנט, ומצאו לטענתם סקירות מקצועיות ומבחנים שנעשו למכוניות פיז'ו. מהן התברר להם לכאורה כי החברה מכרה להם ולאלפי אנשים נוספים כלי רכב עם תיבת הילוכים פגומה, הגורמת לסיכון בטיחותי של ממש. לטענתם, מדי שנה נמכרים בישראל למעלה מ-4,000 כלי רכב פרטיים של פיז'ו, מהם 1,500 הם בעלי תיבה אוטומטית מהסוג המדובר.

 

בבקשת התביעה הייצוגית הם טוענים כי יש לפצות את כל מי שקנה (כ-6,000 אנשים) בערכה הכספי של התיבה הפגומה, ולהוסיף לכך פיצוי בגין עוגמת נפש. המשמעות היא כי דרישת הפיצויים עומדת על סך של למעלה מ-345 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה.

 

ומה תגובת היבואנית?

 

מחברת דויד לובינסקי נמסר ל-ynet: "התיבה האוטומטית המדוברת מיוצרת על-ידי קונצרן פיז'ו-סיטרואן וקונצרן רנו במשותף משנת 1998. מיליוני מכוניות בעולם מתבססות על תיבה זו. לא ידוע לנו על מכוניות שנמכרו עם תיבה אוטומטית פגומה ולכן לא ברורה לנו הטענה המועלית בתביעה הייצוגית. עשרות אלפי לקוחות מרוצים נהנים יומיום מתיבת ההילוכים האוטומטית של מכוניות פיז'ו וימשיכו ליהנות גם בעתיד.

 

כלי רכב אלו מיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות ואמינות, על-מנת לשרת את הנהג והנוסעים בצורה הטובה ביותר. במקרה של תקלה, עומדת לרשות הלקוח תעודת האחריות, הנותנת מענה הולם למקרים מסוג זה".

 

בהכנת הכתבה השתתף רועי צוקרמן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בקשה לתביעה ייצוגית נגד יבואנית פיז'ו (ארכיון)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים