שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תל-אביב מאמינה באופנועים
    חבר מועצת עיריית תל-אביב פנה לשר האוצר, אברהם הירשזון, בקריאה להתחשב במצב התחבורה הקשה בעיר, ולהמנע מהעלאת מחירי ביטוח הרכב הדו-גלגלי. וגם היבואנים התאגדו למאבק, ראשון מסוגו

    תמיכה שהגיעה מאוחר מדי? בעלי קטנועים ואופנועים, הנאבקים בימים אלה כנגד הרפורמה בביטוח החובה שמשמעותה התייקרות ניכרת במחירי הפוליסות עבור הרוכבים, זכו היום לתמיכה מעודדת, גם אם היא מגיעה מעט מאוחר מהרצוי. אם עד עתה מצאו עצמם מבודדים במערכה למעט תמיכה ציבורית גורפת, כעת מקבלים הרוכבים תמיכה מפתיעה מעיריית תל-אביב, המבקשת את שר האוצר לשנות את החלטתו כדי למנוע פגיעה במצב התחבורה הקשה בכרך. במקביל, גם איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי החליט להניח בצד את חילוקי הדעות שמסרסים אותו בדרך כלל, והצטרף למאבק.


    המכתב של חבר מועצת תל-אביב (לחצו כאן למעבר למסמך המלא)  צילום אילוסטרציה: סבסטיאן שיינר

     

    ד"ר משה טיומקין, חבר מועצת עיריית תל-אביב, שלח מכתב לשר האוצר, אברהם הירשזון, בו הוא קורא לו לחזור בו מההחלטה לייקר את תעריפי הביטוח. במכתבו מציין טיומקין את תרומתם החיובית של רוכבי הדו-גלגלי למצב התחבורה בעיר, ואמר כך: "אנו חוששים כי העלאת התעריפים והשינוי בפרמיות הביטוח, תפגע ברוכבים. חלקם יאלץ למכור את הדו-גלגלי וירכוש מכונית. בסופו של דבר, מדיניות זו תיצור סדר עדיפות לקוי, מאחר והיקף השימוש ברכב פרטי יעלה, ובעקבותיו גודש התנועה, הפקקים, זיהום האוויר והרעש, ובעיות החנייה".


    רוכבי האופנועים והקטנועים יוצאים למאבק (צילום ארכיון)

     

    גם היבואנים נרתמים

    אליקו אלג'ם, יו"ר מועדון האופנועים, נפגש לאחרונה עם חברי איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, והצליח לגבש עמם הבנות בנוגע למאבק משותף. לדברי אלג'ם, העלאת ביטוח החובה מהווה פגיעה בחלשים וחיסול ענף הדו-גלגלי בישראל. "צריך לזכור שיותר מ-90% מהמבוטחים רוכבים על קטנועים קטנים", אומר אלג'ם. "מדובר באזרחים חלשים כלכלית, צעירים וסטודנטים, שידם אינה משגת רכישת רכב".

     

    דרור גולדמן, יו"ר איגוד הרכב הדו-גלגלי, אמר כי הרוכבים והיבואנים מוכנים להשתתפות עצמית של הרוכבים בביטוח האופנועים, במטרה לחסל את הגרעון בענף הביטוח ולמנוע התייקרות הפוליסות. "ניתן לחסל את הגרעון הקיים בביטוח החובה של האופנועים, בלי להעלות את תעריפי הביטוח ולפגוע בענף כולו".

     

    שני הצדדים הקימו מטה מאבק משותף, שהחליט לבצע סדרה של פעולות מחאה ציבורית. בין היתר מתכננים הרוכבים והיבואנים לגייס תמיכת חברי כנסת,

    לארגן עצומות והפגנות (פרטים על חלק מהן ניתן לראות כאן), ולנסות לטרפד את המהלך שמוביל האוצר. "העלאת התעריפים לא תעבור בשקט", אומר אלג'ם, "ממילא אנחנו מרגישים מקופחים על הכבישים. לא ניתן יד למי שינסה להוריד אותנו מהאופנועים והקטנועים. נרעיש את המדינה, עד שהמפקח על הביטוח ושר האוצר יסירו מעלינו את רוע הגזירה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "תל-אביב מאמינה באופנועים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים