שתף קטע נבחר

בראבו חדשה לפיאט

פיאט חושפת תמונות ראשונות של הבראבו החדשה, שאמורה להחזיר לאיטלקים את הכבוד בקטגוריה הקומפקטית. מועד נחיתה בארץ - האביב הבא

חשבנו שהם יעשו את זה בפאריז, אך בפיאט החליטו לשמור את הקומפקטית החדשה והמאד מדוברת שלהם, למגרש הביתי. ההצגה הרשמית הראשונה של פיאט בראבו החדשה מתוכננת ל-29 בינואר, רומא. ואל תטעו, מדובר (שוב) במכונית מאד-מאד חשובה עבור הקונצרן הענק, כזו שיכולה להרים אותו או לגרום לו לשקוע. מבחינה אחת הם ללא ספק הצליחו. מבט חטוף בתמונות הראשונות ששוחררו היום לפרסום, מבהיר שבכל מקרה, היא תהיה מאד מושכת.


 

זמן שיא, חשיבות יוצאת  דופן

 

לדברי האיטלקים, הבראבו פותחה בזמן שיא של 18 חודשים בלבד. לשם כך נעזרה ופיאט בשטייר האוסטרית. ולמה מהר כל-כך? כי המטרה הייתה החלפה מהירה של הסטילו הכושלת, זו שהוצגה ב-2001 (ואלינו לא הגיעה), והיא בסך הכל בת חמש. אגב, חוסר הצלחתה של הסטילו היא גם הסיבה להחלפת השם, וחזרה לכינוי ששימש את גרסת שלוש הדלתות הנאה של הבראבה, עוד משנות ה-90'.

 

ובדבר אחד לא יכולות להיות טעויות. מדובר במכונית סופר-חשובה עבור פיאט. לא רק בגלל הצרות הגדולות עמן היא מתמודדת, אלא בעיקר מכיוון שמדובר בפלח השוק החשוב באירופה מבחינת מכירות. אחרי הכל, כישלונה של הסטילו כאן זירז משמעותית את המשבר הגדול בפיאט. על החשיבות הרבה, תעיד גם העובדה שעם הצגתה חושפים בפיאט גם לוגו חדש, עם השראה משנות ה-30'.


 

עיצוב, עיצוב, עיצוב

 

תביטו במכונית החדשה, ותבינו כי אחד הקלפים החזקים של הבראבו יהיה המראה. בעוד הסטילו לא שכנעה, בבראבו הצליחו האיטלקים ליצור מראה מושך במיוחד, בדומה לזה שייצרו עם הגרנדה-פונטו הקטנה יותר. ולמרות שניתן לזהות קשר כלשהו בין השתיים, לבראבו בפירוש מראה ייחודי, מקומר יותר, כמעט יוקרתי. על העיצוב אחראים הפעם אנשי מרכז העיצוב של פיאט בטורינו.

 

בסופו של דבר, צריך רק לקחת בחשבון כי הבסיס כאן הוא בכל זאת הסטילו, עם בסיס גלגלים זהה (260 ס"מ). מעבר לכך הן נראות שונות לגמרי, ומידותיהן אחרות. הבראבו ארוכה ב-9 ס"מ (434 ס"מ), נמוכה ב-3 ס"מ (149 ס"מ כעת) ובעלת רוחב דומה (179 ס"מ). תא המטען לעומת זאת גדל ל-400 ליטרים.

 

בפיאט עדיין לא חושפים את מבחר המנועים המלא, אך מספרים על יחידות טורבו-דיזל מוכרות בנפח 1.9 ליטר עם 120 או 150 כ"ס. בתחום הבנזין הם מבטיחים שימוש מוגבר במשפחה חדשה - עליה סיפרנו לכם בעבר - של מנועי 1.4 ליטר מוגדשים, המכונה T-ג'ט. גם אלה יוצעו עם 120 או 150 כ"ס. כן יוצע מנוע ה-1.4 ליטר בגרסת 90 כ"ס נטולת מגדש.


 

ומה איתנו?

 

זוכרים למה לא הגיעה לכאן הסטילו? נכון מאד, בעיקר חסרונה של תיבה אוטומטית מנע ממנה את זה. ומה על הבארבו? חדשות חצי-טובות. תיבות אוטומטיות של ממש לא יוצעו, ורק גרסת ה-1.4 עם 90 כ"ס מתוכננת לקבל תיבה רובוטית שמוכרת מהפונטו. מטבע הדברים, היא פחות מעניינת את היבואן. מה כן? הפתעה.

 

בניגוד לגישת העבר, יבואני פיאט לישראל מספרים ל-ynet כי יש בפירוש כוונה להביא ארצה את אחת הגרסאות החזקות והידניות של הבראבו, במחיר תחרותי יחסית. הכוונה היא לפנות לחובבי ההגה, ולמי שמחפש משהו שונה. פעם קראו לאופציה הזו אלפא 147...

 

מועד הנחיתה של הבראבו בארץ יהיה בין מרץ למאי 2007. נחכה בסבלנות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים