שתף קטע נבחר

מי רוצה להגדיל את חשבון האינטרנט בשקל תשעים?

לאהוד קינן נמאס שחברות האינטרט מבלבלות אותו במספרים שנראים טוב בפרסומת במקום להגיד לו בפשטות כמה עולה להתחבר

מדי מספר שבועות אנו מתבשרים על קמפיין חדש של חברת אינטרנט זו או אחרת. הפרסומות בטלוויזיה מכריזות על המבצע החדש. לא חולפים כמה ימים וגם המתחרות מנסות להשיב אש עם מבצעים משלהן. כל החברות מבטיחות מחיר מצויין ואנחנו מוצפים במספרים מבלבלים.

 

על הקמפיין האחרון חתומה נטוויז'ן, שהשיקה אתמול מבצע הרוכב על סיסמה פרסומית של מקדונלדס. ספקית האינטרנט מציעה "להגדיל את האינטרנט בשקל תשעים". לפני שנתייחס למחיר הסופי, ראוי לציין כי נטוויז'ן איננה החברה היחידה הנוקטת בשיטות שיוויקיות אלה, אך המבצע הנכחי שלה משמש דוגמה מצויינת לבעיה.

 

כמה זה עולה לנו?

אם עד היום שילמנו 39 שקלים למגה וחצי ביט לספקית האינטרנט שלנו, בנטוויז'ן מציעים להוסיף שקל תשעים ולהגדיל ל-2.5 מגה ביט. נשמע כמו דיל מצויין, ואם להודות על האמת, התכוונתי כבר להתנתק מהחברה הקודמת שלי ולעבור לנטוויז'ן.

 

עם זאת, בהמשך ההודעה מציינים בחברה כי המבצע כרוך בהתחייבות לשנה, ומחיר ה"הגדלה" רלוונטי רק לשלושה חודשים. בתשעת החודשים הנוספים עלינו לשלם 65 שקלים בכל חודש. חישוב מהיר מראה שמדובר על כ-59 שקלים לחודש בממוצע, וזהו המחיר שיש להשוות להצעות אחרות.

 

חוק הגנת הצרכן קובע כי על חברות להציג את המחיר הכולל לשירותיהן. כלומר, את המחיר המינימלי שלקוח חייב לשלם עבור שירות מסויים. נטוויז'ן, כמו החברות האחרות, מציגות בסופו של דבר את המחיר הכולל, עם התנאים הנלווים אליו. לכן, הבעיה אינה חוקית, אך קמפיינים מסוג זה הם פשוט עלבון לאינטליגנציה.

 

החברות מנסות למתג עצמן עם ערכים כמו איכות, שירות ומחיר הוגן. לעתים עודף יצירתיות וגימיקים יובילו לתוצאה הפוכה. כשזה מגיע למחיר - אין יותר טוב ויותר תחרותי מלענות מראש על השאלה הפשוטה "כמה זה עולה?". בלי התחייבויות, בלי לפצל את המחיר לתקופות זמן, ובלי שנצטרך להוציא מחשבון מהכיס.

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים