שתף קטע נבחר

בריסטול פייטר - כי בוגאטי ויירון חלשה מדי

בריסטול, יצרנית מכוניות הספורט-יוקרה מבריטניה, מציגה את הפייטר T - עם מנוע V10 בנפח 8.0 ליטר, צמד מגדשי טורבו ו-1,012 כ"ס. בוגאטי ויירון? פני את הנתיב

הקרב על המכונית הסדרתית החזקה ביותר שוב תופץ תאוצה, והפעם הכתר נודד מצרפת לבריטניה. בריסטול, יצרנית מכוניות ספורט-יוקרה, הציגה גרסת טווין-טורבו חדשה לפייטר (Fighter, לוחם), מכונית הקופה הדו-מושבית.


בריסטול פייטר T

 

 

מסתבר שיש מי שחשב ש-628 כ"ס זה ממש לא מספיק, ובבריסטול קיבלו בקשות מלקוחות ליותר הספק. וכך, זוכה הפייטר לגרסת T חדשה, שמצוידת באותו מנוע V10 בנפח 8.0 ליטר שמקורו בדודג' וייפר הקודמת. אלא שכעת יש גם צמד מגדשי טורבו, והספק שזינק לסטרטוספרה: 1,012 כ"ס ב-5,600 סל"ד (11 יותר מבוגאטי ויירון הצרפתית), 144 קג"מ ב-4,500 סל"ד. בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, מסוגלת הפייטר להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות - בלי להעביר להילוך שני...

 

"360 קמ"ש מספיקים לנו"

 

והמהירות המרבית? יותר מ-430 קמ"ש, מה שאומר שתוכלו להבהב לבוגאטי ויירון שנוסעת במהירות מרבית (407 קמ"ש), לעקוף אותה ולנופף לשלום לבעלים המתוסכל. כל זאת, אם תסירו את ההגבלה האלקטרונית שתעצור אתכם ב-360 קמ"ש. בבריסטול מסבירים כי הוסיפו אותה משום שמדובר במהירות מספקת. האמת? הם כנראה צודקים. ובמיוחד בהתחשב בכך שמדובר במכונית שנועדה להציע עידון ויוקרה, ולא רק ביצועים.

 

בכל מקרה, בבריסטול מבטיחים כי שיפרו לא רק את הביצועים, אלא גם את התנהגות הכביש. הפייטר T הונמכה ב-10 מ"מ, בעלת מערך מתלים משודרג והקשחה לרכיבים שונים. היא מצויידת בצמיגים ברוחב 285 מלפנים ו-335 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "19 בעלי חמישה חישורים.

 

בריסטול תציע את הפייטר T החל בספטמבר 2007. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירה, אם כי נוכח המחיר של הגרסאות ה"חלשות" - קרוב לשני מיליון שקל - ניתן לשער שהיא לא תהיה זולה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים