שתף קטע נבחר

ארגון אמון הציבור במאבק לצמצום עמלות הבנקים

הארגון קורא לציבור להירשם באתר שלו, כדי שניתן יהיה לגבש מאסה של צרכנים שיפנו למערכת הבנקאית לצמצום עלויות

ארגון אמון הציבור פתח במאבק ציבורי לצמצום עמלות הבנקים. הארגון קורא לצרכנים להירשם למאבק באתר האינטרנט שלו, כדי שניתן יהיה לגבש כמות גדולה של צרכנים, שבמשותף ובסיוע הגורמים המקצועיים בארגון, יפנו למערכת הבנקאית להקטנת עלויות.

 

גלית אבישי, מנכ"ל אמון הציבור, אמרה כי מהלכי הבנקים מוכיחים כי הגורמים הרגולטוריים לא מצליחים לשפר את מצבם של הצרכנים. לדבריה, המאבקים הציבוריים בכל הנוגע לעלויות הציבור בגין המערכת הבנקאית מתנהל שנים, אבל בפועל – הכלבים נובחים והשיירה עוברת.

 

אבישי אמרה עוד, כי "למערכת הבנקאית אין שום אינטרס או כוונה לוותר על ההכנסה העצומה ממשקי הבית. הבנקים בקמפיינים יקרים מוכרים הבטחות חברתיות ריקות, אבל ממשיכים לנפח את הכיסים ולרוקן את שלנו. רק התאגדות של צרכנים שנמאס להם מהיחסים הבלתי סימטריים בין הבנקים לצרכנים תוכל להוביל לשינוי. בתחומים אחרים הוכח שחבירה של צרכנים מגדילה את כושר המיקוח ומביאה להקטנה משמעותית בעלויות לפרט – נראה שרק חבירה כזו למאסה צרכנית משמעותית יכולה לייצר את השינוי".

 

מדי שנה עולה ההוצאה הממוצעת של משפחה על שירותי בנקאות, כשבמקביל רווחי הבנקים הולכים וגדלים. מאמון הציבור נמסר, כי מדובר בענף ללא תחרות אמיתית, ובמקרים רבים בנק אחר מוביל שינוי בתעריפים והמערכת מתיישרת בהתאם. מטרת ארגון אמון הציבור לייצר לצד האמירה הערכית בתחום אופציה מעשית שבעולם הוכח שלאורך זמן היא נושאת פרי – בניית כושר מיקוח.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
בבנק. העמלות ממשיכות להתייקר
צילום: שאול גולן
מומלצים