שתף קטע נבחר

מי צריך מגן חזירים?

כל הכבוד למשרד התחבורה. היום התפרסם ואושר על ידם כי משנת הדגם 2008, אסור יהיה להתקין "מגן חזירים" בחזית מכוניות. אלא מה, כרגיל מדובר בטיפול מאוחר, חלקי ומעט מגוחך. רועי צוקרמן מנסה בכל זאת להבין

מחיאות כפיים ותרועות הידד. כפי שהתפרסם היום בתקשורת, משרד התחבורה החליט לאסור משנת הדגם 2008 על התקנת פגושי מיגון בחזית רכבי כביש-שטח וטנדרים, אלה המכונים "מגן חזירים". אכן, הגיע הזמן. אחרי אין ספור מחקרים שהוכיחו מעל לכל ספק כי מדובר במתקן המסכן באופן ישיר ומיידי הולכי רגל, אחרי אין ספור מאמרים בנושא, החליט משרד התחבורה לאמץ תקנות שקיימות זה מכבר באירופה. רק מה, גם כשעשו כך, המשיכו במהלך לא חכם, לא הגיוני, לא מתקבל על הדעת.

רכב עם מגן חזירים. הוכח כקטלני להולכי רגל בהשוואה לרכב זהה בלעדיו 

 

ראשית, ההוראה החדשה. החל משנת הדגם 2008, לא יורשו יותר יבואנים ומתקיני אביזרים, להציע "מגן חזירים", מערכת מוטות מתכתית שנועדה להגן על הרכב מפני, ובכן, אצלנו בעיקר מפני כלום. בסוואנה האפריקנית או במישורים הפראיים של אוסטרליה, זה אמור להגן מפני פגיעת חיה משתוללת. למה מרכיבים את זה בארץ? אם אתם שואלים, כנראה שאינכם מכירים את סצינת ה"שופוני" של בעלי רכבי הכאילו-שטח. מה שיותר גדול ומבהיק ומפחיד שם, יותר נחשב.

 

לא צריך להיות מהנדס - הגם שאלה מזדרזים ומכירים בסכנה המוחשית - כדי לזהות שמדובר כאן בחתיכת גוף זר ומוזר, שעדיף למנוע מפגש בינו לבין רקמה אנושית. אחרי הכל, יצרני הרכב משקיעים כל כך הרבה כסף, זמן וכוח אדם ומחשב ניסיון להיות כמה שיותר בטיחותיים בעיצוב המרכב הקדמי, כדי למנוע כמה שניתן פגיעה חמורה בהולכי רגל במקרה של תאונה. יש פטנטים שונים ומשונים, וגופים הבודקים את בטיחות המכוניות מעניקים לסעיף הזה חשיבות גדלה והולכת.

 

בתגובה, הולכים בעלי רכבי השטח, מכוניות שמלכתחילה אינן נחשבות ידידותיות במיוחד לסביבה עירונית בכלל, והולכי רגל בפרט, ומתקינים קונסטרוקציה מתכתית נוספת, בולטת, מעוגנת בפיסות מתכת חדות זווית וברגים גדולים. העובדה שבדרך כלל היא מצופה כרום מבהיק, אינה עושה אותה מאיימת פחות. ומשרד התחבורה? שם גילו את הבעיה באיחור ניכר, והחליטו על פתרון באיחור ניכר עוד יותר.

 

וזו רק תחילתה של האיוולת. כי משרד התחבורה, כאשר כבר החליט לאסור על ההתקנה כמתבקש, החליט להחיל את התקנה רק על מכוניות חדשות. מה עם אלפי כלי רכב המצוידים באביזר המיותר הזה? מה עם הסכנה שבהם להולכי רגל ואפילו בעלי מכוניות שאיתרע מזלם לספוג מאחור את נחת המתכת המצופה? אלה, כך מניחים במשרד התחבורה, כבר יסתדרו.

 

אז יש לי חדשות-ישנות עבור מומחי משרד התחבורה, שהחליטו לוותר על החלת החוק באופן גורף, ולא רק על מכוניות חדשות, ולא רק החל מ-2008. מגן החזירים הוא תוספת מיותרת, מסוכנת, מגוחכת ומטרידה במיוחד. הוא מעלה אמנם את מפלס הביטחון בקרב בעליו, הוא משדרג את מפלס הנוכחות שלו ואפילו עשוי להתגלות כפרקטי למדי נגד שריטות בתל-אביב מאותגרת החניה. זהו. הוא מותקן במקום שלא יועד לו, הוא מוסיף משקל במקום שאין בו צורך. ועוד עניין פעוט - הוא מסוכן ועשוי לגרום מוות.

 

הידעתם, אנשי משרד התחבורה, מה עשו האירופים כדי לנטרל את פגיעתו החמורה של אותו מגן? האם בדקתם מדוע החליטו שם לאשר התקנה של אמצעי מיגון, רק לאחר ארבעה מבחני בטיחות מחמירים? הידעתם שכבר לפני ארבע שנים החליטו יצרניות רכב אירופיות, יפניות וקוריאניות, להמנע מלהציע את מכוניותיהן עם מגן חרטום שכזה, בתוקף הסכם לא רשמי והתנדבותי? אני מהמר שלא.

 

כאשר נשאלו אנשי משרד התחבורה על-ידי ynet, מדוע לא להחיל את החוק על כולם, הייתה התשובה כי בעתיד יבחן איסור גם לרכב משומש, כולל הוראה על הסרת מגנים שכבר הותקנו. למה רק בעתיד ולא מייד? אתם תגידו.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגן החזירים הפך לסמל סטטוס למי שרצה הילת שטח
מגן החזירים הפך לסמל סטטוס למי שרצה הילת שטח
מומלצים