שתף קטע נבחר
 

וולוו מציגה: הקץ לתאונות הקלות

יצרנית הרכב השוודית חשפה מערכת בטיחות שעשויה לצמצם משמעותית את מספר התאונות הקלות, המהוות כ-75% מכלל התאונות

וולוו הציגה מערכת בטיחות חדשה, המכונה "בטיחות עירונית" (City Safety). מטרתה להגן על המכונית והנוסעים בה מפני תאונה קלה, מהסוג שנפוץ במיוחד בתנועה פקוקה.

 

המערכת עושה שימוש בחיישנים ורדאר בכדי לזהות האטה של הרכב מלפנים. במידה והנהג לא שם לב לכך וממשיך להתקדם, המערכת תתריע בפניו על הסכנה. במקרה הצורך, מסוגלת המערכת אף לבלום את המכונית, ובכך למנוע - או לפחות לצמצם - נזק מתאונת פגוש בפגוש.


הרדאר יזהה ויתריע. מערכת הבטיחות החדשה של וולוו

 

"המערכת החדשה תשרת את נהגי וולוו, וגם את הנוסעים לפניהם", אומרת אינגריד סקוסמו, מנהלת מרכז הבטיחות של וולוו, "בכך שהיא מונעת מנוסעי המכונית שמלפנים פגיעת צליפת שוט (פציעת חוט שדרה וצוואר, ר.צ), וכמובן את הנזק לשתי המכוניות". על-פי נתוני וולוו, תאונות קלות במהירות עד 30 קמ"ש - בעיקר מהסוג של קדימה-אחורה בפקק - מהוות כ-75% מסך תאונות הדרכים שמדווחות לחברות הביטוח. השוודים מאמינים שהנתונים אף גבוהים יותר, זאת משום שלא כל התאונות מסוג זה מדווחות, בשל היותן זולות יחסית לתיקון.

 

מערכת "בטיחות עירונית", שתוצע בדגמי וולוו בעוד כשנתיים, מסוגלת להתריע בפני תאונות עד למהירות של 30 קמ"ש. יעילותה תלויה בהפרשי המהירות בין המכוניות. אם הרכב שלפניך נוסע במהירות של עד 15 קמ"ש פחות ממך, המערכת תוכל למנוע לחלוטין את התאונה. בהפרש מהירות גבוה יותר המערכת תדרוך את הבלמים ותתריע, אך ללא התערבות נהג לא תמנע את התאונה. בוולוו מציינים גם כי בדומה לכל מערכת מופעלת רדאר, ל"בטיחות עירונית" תהיה בעייה להתמודד במצבי ראות לקויה, דוגמת ערפל, שלג וגשם כבד. יש לציין גם כי מרצדס מציעה מערכת דומה בחלק מדגמיה, CL למשל, וזו מכונה שם "Pre-SAFE".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים