שתף קטע נבחר

"99.9 אחוז מהתכנים באינטרנט הם זבל"

המפרסמים מתחילים לפנות למדיה חדשה באינטרנט, פחות באנרים ויותר אינטראקציה עם הגולשים באמצעות פרסום ויראלי. האם המודל יצליח? דיון בנושא זה נערך היום בוועידת ישראל לעסקים

אם מודל הפרסום הוותיק דומה לצ'יטה בגלל התכנון הארוך של הציד (הכנת הקמפיין) ואז הזינוק (השקה), אזי מודל הפרסום העכשווי דרך הרשת דומה לקן נמלים, במסגרתו שולחים מסרים רבים ופשוטים יותר ברשת, ומקווים שאחד מהם יצליח.

 

את הדימוי הזה הציג אייל לינור, יועץ לאסטרטגיה שיווקית, בפאנל שכותרתו "שיווק ופרסום 2.0", היום (ב') בוועידת ישראל לעסקים. למרות הניסיונות לעבור למודל הזה ולשווק מוצרים בעזרת הגולשים – בדומה לקמפיין של דאב, שמאוד הצליח ב-YouTube, קמפיין לבורגר קינג, בו הפעילו את הגולשים, או אפילו סרטון שנוצר על ידי הגולשים ואחר כך תרם לקמפיין, כמו במקרה של קוקה קולה והמנטוס – עדיין קשה למפרסמים ליצור מסר טוב וחזק כדי שיהיה מה להביא ל"קן הנמלים" - הגולשים.

 

כרמל ויסמן, החוקרת את תרבות הבלוגים ותרבות הרשת, ניסתה להסביר לחבורת הפרסומאים שהקיפו אותה בפאנל, כי הגולש אינו פסיבי יותר. "אם אנחנו מנסים להגיע לקהל ולהפעיל אותו", אמרה ויסמן, "אנחנו מפספסים את העובדה שהקהל פועל לבד והוא פועל בוצרה אינטלגנטית".

 

"יש קהל שרוצה לקחת חלק בעיצוב המותג ולקבוע איך תיראה האריזה הבאה, ומה יהיה הטעם הבא", אמר יו"ר הפאנל, אלון מוליאן, מנכ"ל משותף ב-Twisted, חברה שלאחרונה שלחה מוצרים לבלוגרים כדי שיכתבו עליהם. "לאורך זמן זה פשוט ילך וירד, כי זה הגיון של המדיה הישנה", ענתה ויסמן.

 

למה המודל הזה של פרסום ברשת עדיין לא תופס תאוצה, נשאלו חברי הפאנל. בעודם מנסים להסביר על הקושי במדידת האפקטיביות של קמפיינים כאלה, והאומץ שנדרש ממנהלים ומנהלי שיווק לצאת חסרי ניסיון למדיום פרסומי חדש, סיפק אריק סאלאמה, מקבוצת Kantar את התשובה האמיתית, ובזאת סגר את הפאנל: "99.9 אחוז ממה שיש באינטרנט זה זבל".

 

לבלוג המלא

 

עוד לא הצטרפתם לניוזלטר החדש שלנו? הוסיפו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם בתיבת הרישום התכולה מימין ותקבלו מדי ערב את מהדורת סיכום היום שלנו - עם קישורים מעניינים והערות על המצב

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים