מיקרוסופט איבדה כיוון באינטרנט
כתב הניו יורק טיימס מראיין את סטיב ברקוביץ, מנהל יחידת שירותי האון ליין במיקרוסופט, על הקשיים בהם הוא נתקל והאתגרים הניצבים בפניו.
זה לא נראה טוב: פחות גולשים ביקרו באתרים של מיקרוסופט בשנה החולפת, היחידה מפסידה כסף ומנוע החיפוש, למרות המיליארדים שהושקעו בו, עדיין מדדה אחרי גוגל, ששולטת בשוק הפרסום במנועי חיפוש. אסטרטגיית האינטרנט של החברה התפצלה לשני מותגים - רשת אתרי MSN והשירותים המקוונים של Live.
מיקרוסופט לא מראה סימנים של ויתור על MSN וברקוביץ אומר בראיון כי הוא כלל לא בטוח ש-Live זה שם טוב - בהחלט לא גישה עסקית של חברה שבטוחה בדרכה.
חמור מכך - כל אחד יודע מה זה גוגל, אך אם תשאלו משתמשים רגילים, סביר להניח שרובם יתקשו להסביר מה זה Live.com, האתר שהיה אמור להיות התשובה לגוגל וכיום הפך לשירות דף בית בהתאמה אישית אשר בשלב זה קורץ בעיקר למשתמשים מתקדמים.
Office Live, אם טעיתם לחשוב, לא כולל גירסאות מקוונות של Word, Excel ויישומים נוספים. אולי כך יהיה בעתיד אך בינתיים מדובר בשירות לא קומוניקטיבי נוסף. חוסר הבהירות של מיקרוסופט באינטרנט אינה תופעה חדשה - הדוט נט, למשל. אך בעוד משתמשים ארגוניים ומפתחים הם קהל שבוי, שיכול וצריך להשקיע זמן לימוד לצורך אסטרטגיות התוכנה של מיקרוסופט, משתמשי קצה צפויים להיות סובלניים הרבה פחות.
גוגל, ברקוביץ טוען, השכילה לספק לגולשים שירות בסיסי טוב, אך נכשלה לעבור לשלב הבא - שאינו שירותי מפות תלת מימדיות משוכללים אלא, למשל, הצגת תוצאות חיפוש המוצגות בדרך יעילה יותר. ייתכן שהוא צודק, אך אולי כדאי שלפני כן מיקרוסופט תלמד בעצמה את הבסיס ותסביר לגולשים ולעצמה (על בסיס הסלוגן הידוע) לאן היא רוצה ללכת באינטרנט.
לבלוג המלא
עוד לא הצטרפתם לניוזלטר החדש שלנו? הוסיפו את כתובת הדואר האלקטרוני שלכם בתיבת הרישום התכולה מימין ותקבלו מדי ערב את מהדורת סיכום היום שלנו - עם קישורים מעניינים והערות על המצב