קמפיין הפחדה חדש - נגד נהיגה בשיכרות
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יוצאת במסע פרסום שלישי במסגרת סרטוני ההפחדה. הפעם, הדגש - שילווה בפעולות הסברה - יינתן לנהיגה בגילופין
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חושפת קמפיין שלישי בסדרת "סרטוני ההפחדה", שמשתמשים בתמונות קשות במטרה לעורר את המודעות לעבירות תנועה מסוכנות. לאחר שפנו לציבור בבקשה שישמרו על הילדים ועל הולכי הרגל, פונים ברשות לנהגים ששותים משקאות אלכוהוליים לפני שהם נוהגים.
לפי נתוני הרשות, מאז שנת 2000 קיימת עלייה של 200% בהרוגים בתאונות דרכים, כתוצאה מנהיגה בשיכרות. הקמפיין החדש ידגיש עובדה זו באמצעות הטענה לפיה "מי שנוהג לאחר שתיית אלכוהול יש לו כוונה לרצוח". וכמה אלכוהול צריך לשתות כדי לאבד חלק מכושר הנהיגה והריכוז? המחקר הזה, שבוצע על-ידי יצרנית רכב בריטית, מגלה כי אפילו כוס בירה אחת יכולה להיות גורם לתאונה קטלנית. לתשומת לבכם, גם אלו מאיתנו ש"לא משתכרים בקלות".
את הקמפיין החדש יעלו אנשי הרשות ביום ראשון הקרוב, מתוך מטרה לחדיר אותו לתודעת המתכננים לבלות באירועי הסילבסטר, בסוף החודש. אירועים אלה - הכוללים ברובם צריכת משקאות אלכוהוליים - מניבים מדי שנה מספר מדאיג של תאונות דרכים, חלקן קטלניות.
בכדי להעלות את אפקטיביות הקמפיין, הוא ילווה גם בפעילות הסברתית, לצד אכיפה מוגברת של משטרת ישראל. שר התחבורה, שאול מופז, אמר כי המטרה היא להבהיר לציבור כי נהיגה לאחר שתיית אלכוהול היא עבירה מתוכננת מראש, ולכן צריכה להוות אות קלון חברתי. "זו עבירה בלתי נסלחת שמסכנת את חיי כל האזרחים במדינת ישראל", אמר מופז.
