שתף קטע נבחר

למה בזק גובה כסף על תמיכה ראשונית בנתב אלחוטי?

בחברת הטלפוניה הגדולה בישראל חושבים שתמיכה ראשונית לחיבור אלחוטי צריכה לעלות 60 שקלים נוספים. אנחנו חושבים אחרת

רשתות אלחוטיות הפכו למצרך נפוץ מאוד בשנים האחרונות ומן הסתם יהיו עוד יותר פופולריות בזכות המבצע האחרון של "בזק", אשר מציע לצרכנים לרכוש נתב אלחוטי בהתחייבות לשנתיים, עבור התשלום הצנוע של עשרה

שקלים בחודש במשך שנתיים - 240 שקלים בסך הכל. 

 

א' (השם המלא שמור במערכת) רכש במסגרת המבצע לפני כחודשיים נתב אלחוטי וגם כרטיס רשת.

 

הצרכן, איש מחשבים בהכשרתו, הצליח לחבר את הנתב – אך בחיבור כרטיס הרשת, נתקל בקשיים. לטענתו, הוראות המדריך המצורף היו שגויות.

 

בצר לו, התקשר האיש למוקד התמיכה של "בזק". שם שמע מנציג התמיכה כי החברה אינה מספקת תמיכה ראשונית חינם, ויהיה עליו לרכוש "מנוי תמיכה" לחצי שנה בעלות של עשרה שקלים בחודש למשך שישה חודשים. בחישוב מהיר: 60 שקלים נוספים.

 

א' לא ויתר. הוא התעקש, ביקש לדבר עם אחראי המשמרת, טיפס עד הדרגים הגבוהים במוקד השירות וניסה להסביר את המצוקה: אני רק מעוניין בתמיכה ראשונית. בפיהם הייתה תשובה אחת: אתה מעוניין בתמיכה? תשלם. בסופו של יום, כשמאס א' בטיב השירות שקיבל מחברת התקשורת הלאומית לשעבר – החזיר להם את הציוד במסגרת 14 הימים שמאפשר החוק במקרים אלו. בנוסף, נדרש עוד לשלם דמי ביטול, שאינם גבוהים.

 

ואנחנו תוהים: בכל החברות המספקות נתבי תקשורת אלחוטיים, גדולות כקטנות, מספקיות האינטרנט ועד חנויות המחשבים השכונתיות מקובל לספק תמיכה ראשונית ולפתור בעיות חיבור בסיסיות ללא תשלום, כדי שהלקוח יהיה מרוצה מהרכישה החדשה. יש אפילו חברות המגדילות לעשות, ומספקות תמיכה חינם למשך כל חיי המוצר, ולא רק ראשונית. לדעתנו, חווית השימוש הראשונית במוצר, היא חלק בלתי נפרד משיקולי הקנייה. מדוע בזק אינה יכולה להרשות לעצמה לנהוג כך?

 

תגובת בזק

מ"בזק" נמסר בתגובה: "כל לקוחות האינטרנט המהיר של בזק זכאים לתמיכה קבועה של נציגי המוקד ללא תשלום. לגבי הרשת הביתית, בזק מציעה את הרשת במחיר 238 ש"ח, לעומת כ-600-800 ש"ח ממחירי הרשת הביתית אצל המשווקים, כלומר בפחות משליש.

 

"המחיר שבזק גובה לתמיכה לחיבור מספר מחשבים לרשת הוא נמוך במיוחד, בסך הכל 10 ש"ח לחודש, במשך שישה חודשים. במחיר זה, לקוחות בזק מקבלים במוקד התמיכה, יעוץ מלא ומקיף 24 שעות במשך שבעה ימים בשבוע".

 

מומלץ לאנשי "בזק" לצאת לסיור שווקים קטן באינטרנט. שיטוט מהיר באתרי השוואת מחירים יגלה כי מחירי נתבים כבר מזמן אינם נעים באזור ה-600 עד 800 שקלים, אלא קרובים הרבה יותר, ואף זולים יותר, ממחיר ה"מבצע" שלהם. ובניגוד ל"בזק", אצל ספקים אחרים - התמיכה הראשונית ניתנת בחינם. עשרה שקלים בחודש נשמע כמחיר אטרקטיבי – אך אולי הוא אטרקטיבי מדי.

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
כמה עולה לחבר נתב?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים