שתף קטע נבחר

בדרך: הרשתות יחויבו לציין מחיר ליחידת מידה

משרד התמ"ת הכין טיוטת תקנות שיחייבו את רשתות השיווק לציין על המדף מידע לגבי מחיר של המוצר לק"ג או לליטר. בין המוצרים לגביהם תקפות התקנות: אבקת כביסה, קפה וחיתולים

משרד התמ"ת הכין טיוטת תקנות שיחייבו את רשתות השיווק והמרכולים לתת מידע לצרכן על המחיר ליחידת מידה של מוצרים שונים. זאת, לאחר ששר התמ"ת אלי ישי הורה למשרדו לקדם את התקנות הללו.

 

כך, לדוגמא, יצטרכו רשתות השיווק להציג על המדף בסניפים את המחיר לק"ג אבקת כביסה, ל-100 גרם קפה נמס, לליטר משקה קל או לחיתול באריזה. יחד עם זאת, מוצרים שלא רלוונטי עבור הצרכן מחיר יחידה שלהם, לא יכללו במסגרת החוק החדש. משרד התמ"ת צפוי להעביר את טיוטת התקנות לאישור ועדת הכלכלה כבר בשבועות הקרובים.

 

הממונה על הגנת הצרכן, יצחק קמחי, ציין כי התקנות באות להוסיף על החובה הקיימת היום להציג ולסמן על המוצר את מחירו. "התקנות החדשות יקלו על הצרכנים להתמצא בשפע המותגים ובמגוון האריזות, לקבל החלטה נבונה באשר לרכישת מוצר על סמך מידע השוואתי נגיש".

 

יישום התקנות יעזור לצרכן לבחור את גודל המארז הזול במוצרים זהים הנמכרים באריזות בגדלים ונפחים שונים, כגון מארזים של דגני בוקר או שמן זית מסוים הנמכר בבקבוקים בגדלים שונים של 500, 630 ו-750 מ"ל.

 

התקנות החדשות צפויות להגן על הצרכן מפני תופעת הקטנת כמות המוצר הארוז מבלי ליידע את הצרכן, שתופסת תאוצה במחוזותינו. כל הקטנת כמות תבוא לידי ביטוי בעליית המחיר ליחידת המידה של המוצר, גם אם מחיר המארז, לכאורה" לא השתנה.

 

מבחינת הרשתות מדובר בתקנות שיגרמו להן לבעיות טכניות לא מעטות. הרשתות העלו את הקשיים ביישום התקנות, ושר התמ"ת הורה למצוא פתרונות ולקדם את כניסת התקנות לתוקף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיתולים. מחיר ליחידה באריזה
מומלצים