שתף קטע נבחר

בית המשפט: לקוחה של "באג" לא תקבל החזר

לקוחת "באג" ניסתה לקבל החזר כספי עבור נגן מקולקל ואף תבעה את החנות בתביעות קטנות. בית המשפט דחה את התביעה: את לא יודעת איך להפעיל את המכשיר

במקרים מסוימים אפילו בית המשפט לא יכול לעזור, וכל מה שנדרש זה קצת נכונות ורצון טוב מצד רשת גדולה כדי לשמור על לקוחה, גם אם העניין כרוך בביטול מכירה בת מאות שקלים. זהו המקרה של ר', פנסיונרית שרצתה

לרכוש לעצמה נגן נייד.

 

ר' הגיעה לסניף "באג" בחודש פברואר ורכשה נגן MP3 ב-1,300 שקלים. למרות שנאמר לה שהנגן תומך בכל הפורמטים, היא החליטה לבדוק את העניין בעצמה באתר היצרן, וגילתה כי לא כל הפורמטים נתמכים.

 

ר' חזרה לחנות והסכימה לרכוש נגן יקר יותר, שאכן תומך בכל הפורמטים.

 

כאשר חזרה הביתה עם הנגן החדש, טענה אותו כנדרש והוא פעל רק כ-10 דקות, לדבריה. היא חזרה שנית לחנות, ולאחר שגם המוכרים לא הצליחו להפעיל את המכשיר, ניתן לה נגן חלופי זהה.

 

ר' מספרת שגם הנגן השלישי לא פעל, ובשל הזמן האבוד והאמון שאיבדה בחנות, היא החליטה להחזיר את המכשיר ולקבל את כספה בחזרה. אולם, בחנות הסכימו להעניק לה זיכוי בלבד, בהתאם למדיניות ההחזרה.

 

ר' נטלה את הזיכוי, אך לא מצאה מה לרכוש איתו, ולכן הפך מבחינתה לחסר ערך.

 

דרושה הדרכה

כאשר הרגישה שאין פתרון אחר, פנתה ר' לבית המשפט לתביעות קטנות בבקשה להחזר כספי. בית המשפט לא קיבל את טענתה כי המכשיר היה פגום. ראוי לציין, כי לכל אורך הדרך הסכימה רשת "באג" להעניק לה זיכוי, ולדאוג לר' שתעבור הדרכה אישית לשימוש במכשיר.

 

אפשרות הערעור פתוחה בפני ר', אך היא לא מעשית, בהתחשב בזמן ובכסף שתגזול. מדיניות החזרה הכוללת זיכוי בלבד היא חוקית בהחלט. אך בסופו של דבר, המדיניות מאלצת לקוחות לרכוש בחנות ממנה לא היו מרוצים מתחילה, מוצרים שהם לא בהכרח צריכים. 

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים