שת"פ הסתדרות-תעשיינים נגד הרפורמה ברכב
התאחדות התעשיינים וההסתדרות החליטו לצאת בקמפיין משותף נגד העלאת שווי השימוש ברכב צמוד, ששני הגופים מתנגדים לה. כמו כן נשקלות שביתות משותפות במפעלים
ההסתדרות וארגוני המעסיקים שוקלים לבצע שביתות משותפות, במסגרת מאבקם נגד תוכנית האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד. כך אמר הבוקר ל-ynet יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. בהתאחדות התעשיינים מאשרים את הדברים.
בנוסף, מתכוונים התעשיינים וההסתדרות לצאת בקמפיין פרסומי נגד הרפורמה שמתכנן האוצר.
"הבעיה עם הרפורמה היא שמדובר בהעלאת נטל המס על שכבות רחבות של עובדים ממעמד הביניים ועובדי תעשייה שנלחמים על פרנסתם", אומר עיני, "האם הטכנאי שמקבל רכב כדי לנסוע לתיקונים צריך לקבל עונש? המעסיקים יפסידו גם הם מכך הרבה כסף ולכן אנחנו שוקלים את האפשרות של צעדים חריפים משותפים, כולל צעדים ארגוניים".
עם זאת, אומר עיני שהברית עם התאחדות התעשיינים בנושא היא מותנית. "ייתכן שהאוצר יחליט בסוף למסות רק את המנהלים ולא את העובדים", אומר עיני, "במקרה כזה לא נתנגד לרפורמה".
נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש אומר כי "התאחדות התעשיינים וההסתדרות יעשו כל פעולה חוקית שביכולתם כדי לטרפד את הרפורמה. משמעות הרפורמה היא פגיעה של 1,000 - 1,500 שקל בחודש בכל עובד ותוספת תשלום של 30 אלף שקל בשנה למעסיק. מדובר בתוספת של 500 מליון שקל בשנה
לתעשייה".
התאחדות התעשיינים וההסתדרות קיבלו לאחרונה מאות פניות מטכנאים, סוכני מכירות, מהנדסים, אנשי תחזוקה ונותני שירותים המתכוונים להחזיר לאלתר את הרכבים אם הרפורמה תצא לפועל, כדי שלא תיפגע הכנסתם. בהסתדרות ובהתאחדות התעשיינים מתריעים, כי במקרה כזה עלולה להיווצר אנרכיה בטיפול בתקלות במשקי הבית, ובמפעלים.