שתף קטע נבחר
 

משרד הרישוי? קודם תתייבש בתור

מתי נזקקתם בפעם האחרונה לשרותי משרד הרישוי? אם כך אכן קרה, גיליתם ללא ספק שהשירות רחוק מלהיות יעיל. יצאנו לתעד, ולנסות למצוא פתרונות

למרות שכולנו מורגלים בבירוקרטיה הישראלית, וכולנו יודעים שמשרדי ממשלה מתנהלים בחוסר יעילות משווע, עדיין אי אפשר להתעלם מעשרות אנשים שעומדים בתור לשירות במשרד הרישוי. אם נדרשתם אי פעם לשירותיו של המשרד, אתם ודאי מכירים את זה - זמן מבוזבז, עצבים ותסכול. וזה בדיוק מה שמצאנו בביקור במשרד הרישוי בבני-ברק - אנשים מתוסכלים, אנשים צועקים ובעיקר אנשים שעומדים בתור. הרבה זמן. הרבה מאד זמן.

 

 

רגע, אפשר בכלל אחרת?

חסידי תורתו הכלכלית של מילטון פרידמן יזעקו מייד כי הדרך היחידה להכניס שם סדר, היא להפריט. אחרים יטענו שזו תהיה טעות גדולה, וצריך פשוט להדק את הרסן. רגע, לשרת אמרתם? משרד הרישוי בבני-ברק אמור לשרת יחד עם המשרד בחולון את תושבי גוש דן כולו, למעלה ממיליון איש. שירות? זה כבר עניין של השקפה.

 

"איפה תראה מקום נוסף עם שעות קבלה כאלה?", התפלא אורן אפל, היועץ הארגוני שהתלווה אלינו לביקור. "בין 07:30 ל-13:00? זה פשוט מגוחך". לדעתן של אפל, אין מנוס מהגדלת מספר שעות הקבלה. בנוסף הוא אינו מבין מדוע לא ניתן לאייש את כל העמדות, או לפחות רובן ובאופן תמידי. "סביר שפקיד או פקידה יצאו לארוחת צהריים", אמר, "אבל צריך שיהיה מי שיחליף אותם".

 

במהלך השהייה שלנו במשרד הרישוי במשך למעלה משעה וחצי, נע מספר העמדות המאויישות בין שתיים לשלוש. למה? כי אין כוח אדם, כך הסביר סגן מנהל המקום. "זה לא נראה כמו שנת 2007", התלהם אחד הלקוחות המאוכזבים, "זה נראה יותר כמו שנת 1957".

 

כל אחד מלקוחות המשרד יצא ופניו חמוצות. התור שזכה לשם "מהיר" היה המבולגן מכולם, העמוס ביותר. "צריך לשים בכניסה מישהו שיכוון את קהל הלקוחות", המליץ אפל, "ממש כמו שעושים במרכזי השירות של החברות הסלולריות".

 

זמן ההמתנה הממוצע של פוקדי משרד הרישוי עמד על שעה, והנורא מכל - אין תור לנכים. בין הממתינים המתוסכלים ראינו גם אנשים על כסאות גלגלים וקביים. "הפקידות דווקא בסדר", הסכימו המבקרים, אולם חלקם ציינו כי הפקידות ניסו לנפנפם כמה שיותר מהר, בעיקר כדי לצמצם את התור האימתני.

 

"צריך להעביר חלק מהשירותים לאינטרנט ולטלפון", המליץ אפל וטען שעיקר ההשקעה צריכה להיות בחשיבה מערכתית ולא בטיפול במיומנות של הפקידות. "תעשה חישוב כמה המדינה מפסידה מזה שכולנו מבזבזים כאן זמן", תפס אותנו אחד הלקוחות הממורמרים, "יהיה לה הרבה יותר זול להשקיע כסף ולשפר את השירות במשרד".

 

לא נותר אלא לקוות שמשרד הרישוי יסיע עצמו אל שנות האלפיים, וישפר את השירות.

 

יש לכם טענות כנגד גופים אחרים הקשורים למשרד התחבורה? ספרו לנו ב-wheels@y-i.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סידורים במשרד הרישוי? תתכוננו לזמן המתנה ארוך
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים