שתף קטע נבחר

קנצלרית גרמניה מתנגדת להחמרת תקני הזיהום

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מתנגדת לכוונת האיחוד האירופי להחמיר את תקנות זיהום האוויר ממכוניות, מחשש לפגיעה ביצרניות הרכב הגרמניות. ונציב האיחוד לנושא מעורר סערה כי ביקש להחליף את מכוניתו ליפנית

יצרניות הרכב זוכות לחיזוק מכיוון לא צפוי. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הודיעה כי היא מתנגדת להקשחת תקני זיהום האוויר ממכוניות, כחלק מיוזמת האיחוד האירופי לשמירה על איכות הסביבה. על-פי דיווח של סוכנויות הידיעות, מרקל אמרה: "אני חושבת שאני יכולה להרחיק לכת ולהגיד שאנחנו נמנע הפחתה כללית (ברמת פליטת המזהמים, ר.צ)".

 

 

ממשלת גרמניה, והקנצלרית בראשה, מודאגת מהאפשרות שתקני זיהום מחמירים יגרמו נזק לכלכלה הגרמנית. זאת, משום שכל תקנה כזו מגדילה את עלות הפיתוח של המכונית, מקטינה את הרווח של היצרנית ועלולה להוביל לקיצוצים ופיטורים. ובתקופה זו, בה הכלכלה הגרמנית חלשה, בין היתר בשל מצב בעייתי בו שרויה יצרנית הרכב האירופית הגדולה ביותר, פולקסווגן, הרגישות של הפוליטיקאים לכלכלה גוברת על איכות הסביבה.


נציב איכות הסביבה עורר סערה: ביקש מכונית כלאיים פחות מזהמת ויפנית 

 

יש לציין כי עוד לפני מספר שבועות, שלחו יצרניות רכב גדולות מכתבי מחאה לאיחוד האירופי. ב.מ.וו, דיימלר-קרייזלר ופורד פנו לאיחוד והביעו התנגדות להחמרה המתוכננת, אותה כינו "מדיניות התערבות מאסיבית בתעשייה, שתעמיס נטל על תעשיית הרכב האירופית כולה".

 

לפי תוכניות האיחוד האירופי, תקני הזיהום למכוניות יצומצמו ל-120 גרם לק"מ של דו-תחמוצת הפחמן (CO2). לפי מקורות באיגוד, ההצעה נולדה עקב כך שיצרניות הרכב לא עמדו ביעד ההתנדבותי שנקבע בעבר, של 140 גרם לק"מ, מה שמחייב לטענתם חקיקה בנושא.

 

נציב האיחוד ביקש מכונית יפנית - וחולל סערה

אם יצרניות הרכב לא מרגישות מספיק נרדפות גם כך, הגיע נציב איכות הסביבה של האיחוד האירופי וזרק עוד קיסם למדורה. סטאברוס דימאס, הממונה באיחוד האירופי על נושאי הזיהום וקובע גם את התקנים ליצרניות הרכב, ביקש מהממונה על הנציבים להחליף את מכונית המרצדס המפוארת (והמזהמת) שלו בטויוטה פריוס, אחת המכוניות הכי פחות מזהמות מבחינת דו-תחמוצת הפחמן באירופה (104 גרם לק"מ בלבד).

 

אלא שהבקשה ההגיונית לכאורה, שתפגין דוגמה אישית (אחרי הכל, הפריוס גם הרבה פחות יוקרתית ומהודרת ממרצדס), עוררה סערה של ממש בתעשיית הרכב. יצרני הרכב נעלבו מכך שדווקא נציב באיחוד יסע במכונית יפנית, במקום לתמוך בתוצרת המקומית ולהראות דוגמה אישית לחיזוק הכלכלה.

 

בכירים בממשלה הבריטית אף הביעו תמיהה על כך, ושאלו האם מעתה יידרש נציב החקלאות לאכול רק ירקות אורגניים, ונציב הדגים רק את תוצרת הים שאינה בסכנת הכחדה. "אולי הנציב בכלל לא צריך מכונית", תהתה בקול רם קרולין לוקאס, שרת איכות הסביבה הבריטית. "אפשר לנוע בבריסל באופניים, או במערכת התחבורה הציבורית המצוינת שלה. מיליונים עושים זאת, אחרי הכל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. מתנגדת להחמרת תקני הזיהום
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים