שתף קטע נבחר

 

בדקנו: אתר 144 - פחות נוח מהמוקד הטלפוני

אתר 144 המחודש שעלה סוף סוף לאוויר נוח, מהיר וחינמי, אבל עדיין מספק שירות נחות יותר לעומת המוקד הטלפוני בתשלום

באיחור של ארבע שנים השיקה בזק הבוקר (ה') אתר משודרג למודיעין 144. בשנים אלה הפעילה החברה שירות מודיעין שלא התעדכן וסבל מתקלות רבות.

 

החברה השולטת בתחום הטלפוניה בארץ פעלה לבסוף רק בלחץ של שר התקשורת, אריאל אטיאס, אשר בחודש נובמבר קיבל החלטה מעשית וחייב את חברות התקשורת להקים מודיעין כזה - בטלפון וגם באינטרנט.

 

בזק מנסה להציג עצמה כמובילה בתחום האינטרנט, ומגבה את המאמץ בקמפיינים טלוויזיונים יקרים.

התוצאות לא ניכרו עד עכשיו בשטח, לפחות לא באתרי האינטרנט של החברה. כל צוות פיתוח היה מנשק את רגלי מנהל החברה על זמן פיתוח כל כך ארוך ‏- ממש לא מסובך לפתח מסד נתונים פשוט של מאות אלפי רשומות הכולל שם, כתובת וטלפון.

 

מוקדני 144 הטלפוניים משתמשים במערכת כזו ומספקים לנו תשובות מידיות ומעודכנות תוך שניות מרגע שהתקשרנו, הם אפילו מספקים לנו מספרים סלולרים בשנים האחרונות.

  

ממשק ידידותי

אתר החדש פועל בכתובת b144.co.il (הכתובת 144 כבר תפוסה) ונמצא עדיין בשלבי הרצה. האתר עובד חלק בשני גם בדפדפן Explorer וגם ב-Firefox, ומציע את השירות בחינם.

 

מבנה האתר פשוט למדי - עמוד אחד בלבד המחולק לשני חלקים. בחלק אליו נכנסים מופיע המדריך העסקי המאפשר חיפוש חופשי או שיטוט בקטגוריות, ובחלק השני, אליו עוברים בעזרת הקלקה על לשונית, מוצע חיפוש חופשי למנויים פרטיים.

 

הממשק ידידותי ובהחלט עונה על סטנדרטים בסיסיים של שימושיות הנדרשים מאתר בשנת 2007. הוא כולל טכנולוגיות AJAX שחוסכות זמני טעינה ארוכים, ומספק תוצאות רלווטניות באופן מידי. עם זאת, הוא לוקה בחסר בהיקף המידע שהוא מספק, ויש לו מספר נקודות חולשה שניתן לפתור בקלות עד שיסתיים שלב ההרצה.

 

עברית בלבד

נציין לטובה כי בזק לא מציגה פרסומת לפני שנטענות תוצאות החיפוש, ונקווה כי לא סיפקנו לה רעיונות כדי לכסות על ההפסדים מצרכנים שינטשו את המוקד הטלפוני ויעברו לחפש מספרי טלפון באינטרנט. בבזק צופים כי האתר יטפל במיליוני שאילתות בחודש.

 

האתר תומך בעברית בלבד, כמובן, ובבחיפוש מנוי פרטי, חובה להכניס את שם המנוי (שם פרטי ומשפחה - ללא חשיבות לסדר), אך בניגוד למוקד הטלפוני, באתר חובה להכניס גם את שם העיר בשביל לקבל תוצאות - מטריד למדי.

 

כאשר מתחילים להקליד את האותיות הראשונות, נפתח תפריט עם הצעות לשמות הערים ואפשר לבחור את היישוב המבוקש. ומה נעשה אם אנחנו לא יודעים היכן מתגורר המנוי המבוקש? נאלץ לפנות למוקד הטלפוני, כמובן. נקווה שזו טעות לא מכוונת שתתוקן.

 

אי אפשר לדפדף בתוצאות

חמש התוצאות הראשונות של עסקים ומנויים פרטיים עולות באופן מידי, אך לא ניתן לדפדף בתוצאות הנוספות. במקום זאת, מציעים בעמוד התוצאות לצמצם אותן על ידי הקלדת שם של רחוב.

 

כאשר מחפשים מנוי במדריך העסקי, לעומת זאת, ויש תוצאות מרובות, ניתן לדפדף ביניהן.

 

מספרי הטלפון לא מופיעים ברשימת התוצאות, אלא רק לאחר הקלקה על הקישור "הצג טלפון" ואחרי הקלדת רצף תווים המופיע על תמונה (Capcha), וזאת על מנת למנוע מרובוטים וסקריפטים לרוץ על האתר ולשאוב ממנו את כל המידע. אפשר להבין את צורכי האבטחה של בזק (באתר דפי זהב, למשל, מיושמת מגבלה דומה), אך זה דורש מהגולש להקליק עוד פעם בשביל המספר.

 

אין עדיין את כל הטלפונים

כותרת האתר היא "מדריך הטלפונים של ישראל", אך למרות גודלה ועוצמתה של בזק, היא לא לבד.

"הטלפונים של ישראל" כוללים גם מיליוני מכשירים סלולרים בארבע רשתות ועשרות אלפי מנויים של רשתות VOB ב-HOT, 012, וחברות אחרות המפעילות שירותי טלפוניה בישראל בניסוי אשר אינן מופיעות במדריך.

 

זאת למרות שהמוקד הטלפוני של החברה כן מספק נתונים אלה, ולמרות שההחלטה של משרד התקשורת חייבה את החברות להקים מוקד משותף. כרגע מופיעים באתר של בזק רק קישורים לאתרי המודיעין של רשתות Orange, פלאפון, ו-HOT.

 

על פי הבטחתו של רון גוראון, סמנכ"ל לשיווק בבזק, האתר יספק בעתיד גם מידע על החברות הנוספות. נותר לנו רק לקוות כי הפעם בזק תעמוד בהבטחותיה תוך פרק זמן קצר יותר.

 

הצטרפתם כבר לניוזלטר החדש שלנו? הירשמו באמצעות תיבת הרישום התכולה מימין ותקבלו בימים ב'-ד' את מהדורת סיכום היום שלנו - עם קישורים מעניינים והערות על המצב

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האתר החדש - פחות נוח מהמוקד הטלפוני
מומלצים