שתף קטע נבחר

תערוכת 3GSM: חברות הסלולר שוקלות להתחרות בגוגל

בוועידה השנתית של תעשיית הסלולר, יוקצה לראשונה אולם מיוחד עבור חברות שאינן חברות תקשורת - אלא חברות תוכן, מוזיקה ומשחקים. חברות הסלולר עצמן שוקלות פיתוח מנוע חיפוש מתחרה ל-Google בסלולרי

חברות אינטרנט, מחשבים ומוזיקה נפגשות היום (ב') בתערוכת 3GSM בברצלונה שבספרד, בניסיון ללכוד את תשומת הלב של תעשיית הסלולר.

 

3GSM, התערוכה השנתית של תעשיית הסלולר, הפכה בשנים האחרונות למקום מפגש חשוב לא רק עבור מפעילי רשתות ויצרני ציוד

סלולרי, אלא גם לגורמים אחרים כגון MTV, Yahoo וורנר ואחרות, במטרה לנגוס בעוגה הסלולרית. השנה הוקדש לראשונה אולם שלם המיועד לחברות המספקות תכנים לטלפונים סלולריים בהן ערוצי טלוויזיה מפתחי משחקים ומפיקי מוזיקה.

 

בין החברות הנוספת שמציגות בתערוכה נמנות אדובי, מיקרוסופט, גוגל, EMI ודיסני.

 

השנה משתתפים באירוע 60,000 בני אדם ו-1,300 חברות. אין פלא שכולם עומדים בתור על מנת להשתתף: שיעור החדירה של טלפונים סלולריים באירופה הגיע ל-90% אחוזים, הרבה יותר מהאינטרנט, ומגמת הצמיחה ברחבי העולם נמשכת, במיוחד בסין ובהודו. לפי הערכות, ב-2006, זינק מספר הטלפונים הסלולריים בעולם ביותר מ-25% וחצה את קו המיליארד.

  

שיחות חשאיות

הציפייה הגדולה ביותר היא להצגת מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט למכשירים ניידים, Windows Mobile 6, שבין השאר תאפשר למשתמשים לגשת ולטפל ישירות במסמכים ובדואר שלהם שנמצא על המחשב הנייח – דרך הסלולרי.

 

“אנחנו מעוניינים להקטין את הפער בין מה שאתה יכול לעשות עם המחשב שלך לבין מה שאתה יכול לעשות עם הסלולרי"

אומר ניקולאס פטיט, ראש מחלקת הסלולר במיקרוסופט צרפת.

 

במערכת החדשה גם משולבים שירותי Live של מיקרוסופט, שחלקם עשויים להוות תחרות לשירותים שמציעות המפעילות הסלולריות ולפגום בהכנסותיהן. כך, למשל, תוכנת המסרים המיידיים Live Messenger, עוררה חשש בקרב המפעילות – ואלה ניסו לכפות על הצרכנים מערכות מסרים מיידיים משלהן. הניסיון נכשל.

 

במקביל, מדווח העיתון "בריטיש סאנדיי טלגרף", כי חברות הטלקום עשויות לגנוב את ההצגה בתערוכה עם פיתוח משותף של מנוע חיפוש משלהן.

 

שורה של ענקיות סלולר, ביניהן France Telecom הצרפתית, Telefonica הספרדית, Vodafone ו-Cingular, ינהלו לטענת העיתון, “שיחות חשאיות" על פיתוח מנוע חיפוש שיחליף במכשירים שלהן את הגרסאות הניידות של Google או Yahoo.

 

אולם, אם לשפוט לפי הניסיון המר של החברות עם שירות המסרים של מיקרוסופט, כאמור, סביר שגם יוזמה זו – תיכשל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים