שתף קטע נבחר

פולקסווגן מבטיחה: 19.6 ק"מ לליטר

זאת, בגרסת "בלו-מושן" החדשה לפאסאט, שמצוידת במנוע טורבו-דיזל חסכוני עם מסנן חלקיקים ו-105 כ"ס. תוצע בגרסאות סדאן וסטיישן

מה דעתכם על מכונית משפחתית גדולה, עם תצרוכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר, וטווח בין תדלוקים של 1,350 ק"מ? זה בדיוק מה שמבטיחים בפולקסווגן, עם השקת גרסה חסכונית במיוחד לפאסאט: בלו-מושן (BlueMotion, תנועה כחולה).


 

הפאסאט בגרסה זו מצוידת במנוע 1.9 ליטר, טורבו-דיזל, המספק 105 כ"ס. עד כאן נשמע שגרתי למדי. אלא שהיא מסוגלת גם לעבור 19.6 ק"מ לכל ליטר סולר (נסיעה משולבת עירוני-בינעירוני, 5.1 ליטר ל-100 ק"מ), תצרוכת דלק הנחשבת טובה גם במונחי דיזל. למעשה, בפולקסווגן טוענים כי מי שיסע עם הפאסאט 15,000 ק"מ, הנסועה השנתית הממוצעת בגרמניה, יצטרך לתדלק רק 11 פעמים. נסועה אופיינית יותר למכוניות דיזל בישראל, כ-30,000 ק"מ, תדרוש 22 תדלוקים בלבד, חצי ממספר התדלוקים במכונית בנזין ממוצעת.

 

כיצד זה אפשרי? בפולקסווגן לא מפרטים איך הצליחו לצמצם את תצרוכת הדלק, שבגרסה דומה של הפאסאט עמדה עד עתה על 17.8 ק"מ לליטר. ההתייחסות היחידה מצידם היא לכיול שבוצע במנוע, אך אין פירוט מדויק למה בדיוק התבצע. בהשוואה לגרסה הקודמת, הבלו-מושן גם מעט מהירה יותר, עם אפשרות להאיץ עד ל-193 קמ"ש, לעומת 188 בעבר.


מנוע 1.9 ליטר עם 105 כ"ס

 

יש לציין כי החסכון הנאה בדלק מרשים יותר מרמת פליטת המזהמים. זו האחרונה עומדת על 137 גרם CO2 לק"מ, מספר הגבוה ביותר מ-30% ממכונית כלאיים (בנזין-חשמל) אופיינית. מכאן שהמכונית הזו תפנה בעיקר למי שמעוניין לחסוך בדלק בגלל העלויות הגבוהות, ופחות בגלל דאגה לאיכות הסביבה. 

 

הפאסאט החסכונית היא מכונית שנייה בסדרת בלו-מושן של פולקסווגן, לאחר שגרסה דומה לפולו הוצגה אשתקד. הסופר-מיני בגרסה הידידותית לארנק מסוגלת ליותר מ-25 ק"מ לכל ליטר סולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית כמו פאסאט רגילה. הבלו-מושן
ומבפנים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים