הבת-ימים מחו, אורנג' התקפלה
תושבי בת-ים זעמו לגלות באתר האינטרנט של אורנג' סרטון שבו מוצג "ערס בת-ימי" המנסה לשכור דירה מחוץ לעיר, אך ללא הצלחה. התושבים מחו בפני החברה על הנצחת הסטריאוטיפ השלילי, והיא הסירה את הסרטון. אורנג': "מצטערים אם פגענו"
ניצחון לבת-ימים על פרטנר: תושבי בת-ים נלחמים כבר שנים נגד הסטיגמות ש"הודבקו" להם, ובעיקר נגד תדמית ה"ערס" - סטריאוטיפ שתושבי העיר מתקשים להשתחרר ממנו. השבוע, הם שוב נאלצו להזדעק אל מול חזית נוספת שנפתחה מולם בעולם התוכן של "אורנג' obox".
לאחרונה פרסמה חברת פרטנר תקשורת, בעלת המותג אורנג', סרטון אנימציה שהעלה את חמתם של תושבי בת-ים. בסרטון ניתן היה לראות אדם שכונה "ערס בת-ימי", שהחליט לברוח מעירו אל ת"א, והתושבים כעסו על כך ששוב הם מוצגים באותו אור שלילי.

הדיון על הסרטון הגיע גם לפורום העיר בת ים ב-ynet ומנהל הפורום, צביקה כספי, החליט להעביר מכתב רשמי לחברת פרטנר, ובו דרישה להוריד את הפרסומת, וכן לפרסם התנצלות.
כספי כתב: "ראיתי בבוז ובגועל את הסרטון האומלל מבית היוצר של חברתכם. כתושב העיר בת-ים וכמנהל הפורום העירוני שלה ב-ynet אני פונה ודורש מכם להסיר את הפרסומת הפוגעת והמשפילה לאלתר מכל מדיה בה היא קיימת. יש בכך פגיעה בשמה הטוב של העיר בת-ים, נכבדיה, תושביה, והנצחת הסטיגמה הכל-כך לא נכונה באשר לתושביה המכובדים של העיר".
לדברי כספי, "העיר בת ים עוברת שינויים אדירים בשנה-שנתיים האחרונות, ואנו נלחמים בנחישות נגד התדמית השגויה הזאת. הסרטון הזה אומר למעשה 'ערס בת-ימי בורח מהעיר ואף אחד לא רוצה להשכיר לו דירה בגלל שהוא ערס בת ימי'. ואת זה מציגים כדי לקדם אינטרס אומלל של חברת תקשורת, על חשבון תושבי העיר. זה ממש דריסה של כבודם של 160 אלף תושבים".
כספי מספר כי הסרטון הרגיז את התושבים עד כדי כך שהם פנו לראש העיר שיתערב ויבקש גם הוא להסיר את הסרטון. בסופו של דבר, הלחץ עשה את שלו וחברת פרטנר הסירה את הסרטון מאתר האינטרנט שלה.
רוצים גם התנצלות
אולם, תושבי העיר אינם מסתפקים בכך ודורשים גם התנצלות פומבית מחברת הסלולר. "אני רוצה התנצלות כנה על הקמפיין הפוגע".
בינתיים, עד אשר תפורסם ההתנצלות, כספי עצמו החליט להפסיק את השימוש בטלפון הנייד שלו, השייך לחברה, ואף אמר כי אם העירייה תעבור לעבוד עם חברת התקשורת הוא יוביל קמפיין של תושבים נגדה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הדימוי של העיר ותושביה בימים אלה הוא חיובי ואיכותי, ואף קמפיין פרסומי אינו יכול לשנות את העובדות לאשורן. עיריית בת ים ראתה לנכון להאיר את עיני חברת פרטנר בדבר בוטות הדברים ואי דיוקם. דקות ספורות לאחר שהדבר הובא לידיעת מנהלי פרטנר, שונה המסר המילולי של הפרסום. עיריית בת-ים מודה לחברת פרטנר על שיתוף הפעולה"
מחברת פרטנר התקבלה התגובה הבאה: "אורנג' היא גוף מדיה המשדרת תכנים שהופקו ע"י ספקי תוכן רבים ומגוונים. בין התכנים המשודרים מוצעים גם קטעי הומור וסאטירה רבים. בעקבות פנייתה של עיריית בת ים ובקשתה להורדת תוכן זה, נענינו לבקשתה והורדנו את הפרק בו הוזכרה העיר בת ים. חברת אורנג' מצרה על כך - אם פגעה ברגשותיו של קהל מסוים".