שתף קטע נבחר

"העברת רישום מנועים למכוני רישוי תעודד זיופים"

יחידת אתגר מתנגדת להעברת הרישום של החלפת מנועים למכוני הרישוי. ביחידה טוענים שלא נעשית הצלבת נתונים עם כלי רכב גנובים וניתן הכשר גם למנועים גנובים

יחידת "אתגר" של משטרת ישראל, העוסקת באיתור כלי רכב גנובים, מתנגדת להסדר החדש שהונהג במשרד התחבורה, ולפיו ניתן לבצע במכוני הרישוי שינוי רישום של החלפת מנועים ברכב.

 

ביחידת אתגר טוענים כי ההסדר החדש מאפשר "להלבין" מנועים שפורקו מכלי רכב גנובים, שכן מכוני הרישוי אינם יכולים לבדוק את מקורם של המנועים שהותקנו בכלי הרכב. הם בודקים את התאמת מספרי המנוע למה שרשום בשטר המכר - אבל אינם מבצעים הצלבה של מספרים אלה למאגרי הרכב הגנוב. פעולה זו נעשתה עד כה במשרדי הרישוי, שם ניתנו האישורים.


איך יודעים אם המנוע מזויף? (צילום ארכיון: רועי צוקרמן)

 

היחידה פנתה למנכ"ל משרד התחבורה בדרישה לשנות את הנהלים ולהחזיר את הפיקוח ההדוק על רישומי החלפת המנועים למשרדי הרישוי, כדי לא לעודד בדרך זו גניבות רכב לצרכי פירוק.

 

במשרד התחבורה אומרים כי ההסדר החדש נעשה במטרה לשפר את השירות לציבור, ולמנוע תורים ארוכים שנוצרו במשרדי הרישוי בעמדות הרישום הללו. במשרד אומרים שגם אם יתברר כי יש צורך להדק את הפיקוח על שינויי הרישום, יעשה הדבר במכוני הרישוי. לדבריהם, אין כוונה להחזיר את הפעילות למשרדי הרישוי משום שרמת השירות לציבור תפגע. הסיבה: הגבלת מספר התקנים לביצוע עבודות אלה במשרד.

 

עוד אומרים במשרד התחבורה כי מעל 50% מהמנועים המוחלפים הם מנועים מיבוא, וגם בין המנועים המוחלפים מפרוק מקומי אחוז המזוייפים קטן מאד. טובת הציבור בשיפור רמת השירות גוברת על החשש שיותקנו ברכב מנועים גנובים, כך אומרים במשרד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכון הרישוי לא יוכל לעלות על הזיוף?
צילום: גלעד קוולרצ'יק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים