שתף קטע נבחר

תומקאר ומיול - רק מגיל 17

טרקטורוני המשא, שמשמשים חקלאים וכוחות ביטחון - אבל גם הפכו לאמצעי תחבורה לילדי עשירים - יאסרו לשימוש מתחת לגיל 17, יוגבלו ל-40 קמ"ש ויחייבו רשיון נהיגה לרכב פרטי

הקץ לשימוש המותרות של ילדי העשירים בטרקטורוני משא. תומקאר, מיול וריינג'ר ייאסרו מעתה לתנועה על-ידי מי שאין לו רשיון נהיגה לרכב פרטי. עד עתה שימשו הכלים הללו מפלט לצעירים וצעירות שעדיין לא הגיעו לגיל רשיון נהיגה, והשתמשו ברישיון טרקטור (מגיל 16) כדי לנהוג על הכביש הציבורי.


יוצא מהעיר. תומקאר

 

התקנה החדשה, ביוזמת שר התחבורה שאול מופז ושאושרה על-ידי ועדת הכלכלה בראשות ח"כ גלעד ארדן, קובעת הגבלות מחמירות לשימוש בטרקטורונים אלה. לפי התקנה, תאסר נהיגה בהם שלא לשימוש חקלאי למי שגילו מתחת ל-17. נהיגה בטרקטורונים אלה תחייב רשיון נהיגה לרכב פרטי רגיל, ומהירות הנסיעה בו תוגבל ל-40 קמ"ש. במילים אחרות, כלי רכב אלה הורחקו מכבישים מהירים, ובעתיד יורחקו גם מכלל הכבישים הבינעירוניים, כך לפי מקורות בוועדה.

 

באישור התקנות יש בשורה של ממש למתנגדי כלי הרכב הללו, שכן מעתה לצעירים לא יהיה כדאי לנהוג בהם. עם רשיון נהיגה לרכב פרטי, שהינו נוח

ומצויד יותר, יעדיפו הצעירים לזנוח את הטרקטורונים, כך מקווים יוזמי התקנה.

 

ועדת הכלכלה התנגדה במקור להורדת הטרקטורונים הללו מהכביש, למרות שורת תאונות מצערות בהן היו מעורבים ורמת בטיחותם הנמוכה מאד. עם זאת, שינויים לתקנות הביאו לאישורה בנוסח הנוכחי, ואמורים לשים קץ לתופעה בה הם משמשים כרכב מותרות לצעירים שאינם מורשים עדיין לנהוג ברכב פרטי. ח"כ ארדן אמר כי לדעתו ההכרעה שעברה בסופו של דבר מאוזנת וטובה, "ותוריד את הצעירים המשתוללים מהכבישים וממרכזי האוכלוסייה". מנגד, מסביר ארדן, התקנה "תאפשר המשך שימוש בכלי זה לצרכי עבודה, כגון רשויות מוניציפליות וחקלאים".

 

שר התחבורה, שאול מופז, אמר בעקבות אישור התקנה כי ראה צורך "חיוני והכרחי לסתום את הפרצה, אשר כתוצאה ממנה נערות ונערים בני 16 נסעו בכביש ללא הכשרה מינימאלית ותוך סיכון לחייהם ולחיי אחרים בכביש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן-מדור צילום זק"א
תאונת מיול (ארכיון)
צילום: אורן-מדור צילום זק"א
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים