אתרים|כתבות|אנציקלופדיה|פורומים|קניות

   חדשות תוכן ועדכונים 24 שעות - Ynet

סכנה בויטמין

צילום: ויז'ואל/פוטוס
ויטמינים. לא מה שחשבתם צילום: ויז'ואל/פוטוס
 


 
 
 
 
לא נתגלתה כל השפעה משמעותית על שיעור התמותה בקרב אלה שהשתמשו בויטמינים נוגדי חימצון. כאשר התמקדו החוקרים בתוצאות מחקרים אמינים יותר, מצאו החוקרים אף סיכון גבוה למוות בקרב נוטלי הויטמינים"
 
 
 
 
 
יש להתייחס לויטמינים כמינונים גבוהים כאל תרופה לכל דבר. הייתי מציע לא להתפתות לרכוש ויטמינים ותוספי מזון ללא אבחנה ברשתות הפארם בגלל אופנה או פרסומים שאינם מקצועיים"
 
 
 



 

מחקר: ויטמינים לא מאריכים חיים. אולי אפילו מקצרים

לקחתם ויטמין היום? גם אם לא, לא נורא. סקירה נרחבת של עשרות מחקרים שכללו כרבע מיליון נבדקים לא מצאו כל יתרון בבריאותם של אלו שצרכו ויטמינים מסוג A, E, C, ביטא קרוטן וסלניום. חלק מהמחקרים אף הראו שיעור תמותה גבוה בקרב משתמשי הוויטמינים מסיבה שאינה ידועה

ד"ר איתי גל
פורסם: 28.02.07, 15:26

מיליוני אנשים ברחבי העולם הולכים שבי אחר הבטחות יצרני הוויטמינים ומאמינים כי הם אכן מונעים מחלות ומאריכים חיים בהיותם נוגדי חימצון. אלא שסקירה של עשרות מחקרים שכללו אלפי אנשים מצאה כי הוויטמינים, הנחשבים אנטי-אוקסידנטים, ובהם ויטמין A, E, C ביטא קרוטן וסלניום אינם משנים את תוחלת החיים.

 

נוגדי החימצון ובהם הוויטמינים A, E, C נלחמים כנגד רדיקלים חופשיים, חומרים המשנים את מבנה החומר התורשתי די-אנ-איי. השינוי הזה גורם לנזק משמעותי שמוביל בסופו של דבר לפגיעה בתאים ולמחלות. זה קורה בעיקר בזמן מחלה, עישון וכחלק מתהליכי הזיקנה.

 

המחקר החדש שעתיד לעורר מהומה רבה, מתפרסם בכתב העת הרפואי היוקרתי JAMA של ההסתדרות הרפואית האמריקנית בגליונו החדש. החוקרים

מדריך
המילון השלם לתוספי מזון וויטמינים / איתי גל
יצרניות הוויטמינים והמינרלים משקיעות מיליונים בפרסומות שמבטיחות חיים טובים יותר, אך תרומתם האמיתית של תוספי התזונה נותרה בגדר תעלומה. יותר מכך, במקרים מסוימים הם עלולים לגרום לתופעות לוואי מסוכנות, חלקן בלתי הפיכות. רגע לפני הקפיצה לבית הטבע הקרוב – כל ההבטחות וכל הסכנות שבתוספי התזונה
לכתבה המלאה

מאוניברסיטת קופנהגן שבדנמק ניתחו 68 מחקרים שכללו 232,608 אנשים.

 

מתוצאות המחקרים שנסקרו לא נתגלתה כל השפעה משמעותית על שיעור התמותה בקרב אלה שהשתמשו בוויטמינים נוגדי חימצון. כאשר התמקדו החוקרים בתוצאות מחקרים אמינים יותר, הם אף מצאו סיכון גבוה למוות בקרב נוטלי הוויטמינים.

 

מתוך מחקר ממוקד יותר של 47 מחקרים שכללו 180,938 אנשים, נמצא כי 4 אחוז מאלה שנטלו ויטמין E, שבעה אחוז מאלה שנטלו ביטא קרוטן ו-16 אחוז מאלה שנטלו ויטמין A היו בסיכון תמותה גבוה. אולם מהמחקרים לא נמצאה סיבת המוות בקרב נוטלי הוויטמינים.

 

ויטמינים אינם מונעים מחלות

"המסר העיקרי הוא שאי אפשר להמליץ על ויטמינים אלה למניעת מחלות", אמר החוקר הראשי ד"ר כריסטיאן גלוד, "ויטמין A, ויטמין E וביטא קרוטן אף מגבירים את סכנת התמותה מסיבה לא ברורה".

 

"אי אפשר לבטל 40 שנה של תרומת תוספי המזון והויטמינים במחי יד" אומר מנגד ד"ר מוטי לוי, מנהל כללית רפואה משלימה, "הוויטמינים, כשנלקחים במינון המתאים ולגיל המתאים, הם בעלי תרומה רבה בשמירה על הבריאות וגם במניעת מחלות. מחקרים רבים הוכיחו זאת כבר בעבר. אבל כאמור, תוספי מזון צריכים להילקח בהתוויה המתאימה ולא סתם כך".

 

"מחקרים הראו כבר שרדיקלים חופשיים עלולים לגרום לנזק בריאותי" אומר ל-ynet ד"ר אמיתי אלקיים, מומחה בכיר לרפואה פנימית מהמרכז הרפואי שיבא, "מכאן יצאה תקווה גדולה בוויטמינים ונוגדי חימצון שימנעו מחלות שונות ואף יעכבו תהליכי הזדקנות. אך למרבה הצער, לא היה כל שיפור בתוצאות מחלות לב ואחרות, ובחלק מהמחקרים נצפו נזקים בשל הטיפול בנוגדי החימצון".

 

לדברי אלקיים, המחקר שפורסם היום שב ומראה את חוסר התוחלת בטיפול בוויטמינים בנסיון לתקן נזק של רדיקלים חופשיים. "המחקר שמהווה סיכום של

עשרות מחקרים קודמים, אף מראה את הנזק הפוטנציאלי שבא לידי ביטוי בעלייה מתונה בתמותה בקרב אנשים הנוטלים את התוספים".

 

"הסיבה לתמותה המוגברת לא לגמרי ברורה" מסכם אלקיים, "ובכל מקרה יש להתייחס לוויטמינים במינונים גבוהים כאל תרופה לכל דבר, ולבחון את ההוראה או את הצורך בנטילתם על פי המצב הרפואי. הייתי מציע להיוועץ ברופא בנוגע לצורך בנטילת ויטמינים או תוספים כלשהם, ולא להתפתות לרכוש ויטמינים ותוספי מזון ללא אבחנה ברשתות הפארם בגלל אופנה או פרסומים שאינם מקצועיים".

 

תגובה לכתבהתגובה לכתבה   הדפסת כתבההדפסת כתבה  שלחו כתבהשלחו כתבה   

עוד בערוץצילום: CDCמ-2007: עלייה חדה במחלת העור "שושנת יריחו"צילום: גיל יוחנןבג"ץ: סל התרופות לא יממן טיפולי שיניים בינתיים

 



 
חדשות
דעות
ספורט
כלכלה
צרכנות
תרבות ובידור
מחשבים
בריאות
ירוק
יהדות
תיירות
רכב
אוכל
יחסים
רכילות
הוט
רשת
משחקים
מקומי
קהילות
אינדקס
ynet-shops
ynettours
winwin



אודות ועזרה
כתבו אלינו
עזרה
מדיניות פרטיות
תנאי שימוש
מפת האתר
ארכיון
אודות האתר
RSS
הפוך לדף הבית
ynet בסלולר
ניוזלטרים
פרסמו אצלנו
ערוצי תוכן
חדשות
כלכלה
ספורט
תרבות
בריאות
מחשבים
יהדות
דעות
צרכנות
תיירות
אוכל
רכב
יחסים
קהילות
אנציקלופדיה
ynetnews
ירוק
לאשה
כלכליסט
בלייזר
Go
מנטה
פנאי פלוס
mynet
כלים ושירותים
קניות
הזמן חופשה
winwin
דרושים
מחירון רכב
דירות להשכרה
דירות למכירה
לוח רכב
יד שניה
בעלי מקצוע
מפות
לימודים

בית המערכות מקבוצת ידיעות אחרונותRealCommerce - ניהול תוכןקידום אתריםTotal media - Interactive media technologiesApplication delivery by radwarePowered by Akamaiהאתר פועל ברישיון אקו"ם
as24-c  כל הזכויות שמורות לידיעות אינטרנט ©