שתף קטע נבחר

(גם) סיאט משחקת בבוץ

החטיבה הספרדית של קונצרן פולקסווגן חושפת בז'נבה קדימון לרכב שטח רך בשם אלתיאה פריטראק, שיגיע לפס הייצור כבר בחודשים הקרובים וינחת בישראל עוד השנה

אופנת רכבי השטח הקטנים מגיעה לסיאט: היצרנית הספרדית, בת לקונצרן פולקסווגן, מציגה בתערוכת ז'נבה את "אלתיאה פריטראק", מכונית תצוגה המקדימה מכונית סדרתית, ושאר תגיע בעתיד הקרוב לכבישי אירופה. כמה קרוב העתיד על-פי סיאט? יצור המכונית הסדרתית יחל כבר בחודשים הקרובים, השיווק באירופה מתוכנן לסתיו הקרוב.


(צילם: רועי צוקרמן)

 

כיאה למכונית תצוגה - במקרה זה מבוססת על עיצוב אלתיאה XL ופלטפורמת פולקסווגן טיגואן - הפריטראק אינה נחבאת אל הכלים: מרכב עתיר ניפוחים, חישוקים בקוטר "19 וגם כמה מיגונים-לכאורה - כל אלה אמורים לשכנע את קהל המבקרים בג'נבה שהסיאט הזו מוכנה לטפס לפסגת האלפים הסמוכים. כדי להבטיח שה"פריטראק" גם יגיע לשם, הוא צויד במנוע 2.0 ליטרים TFSI – המשרת מבחר הולך וגדל של מכוניות מבית פולקסווגן – כאן עם הספק מרבי של 240 כ"ס. מערכת ההנעה הכפולה מגיעה גם היא מפולקסווגן.

 

בסיאט מתגאים בכך של"פריטראק" יש נתונים כמו של רכבי שטח "אמיתיים": מרווח גחון של 31 ס"מ(!) וזוויות גישה ונטישה מצוינות. נשאר רק לארוז את הילדים ולצאת למעלה מה-שמו. אולם, המכונית הסדרתית צפויה להיות הרבה יותר רכה מה"פריטראק": מרווח הגחון יהיה ללא ספק צנוע בהרבה, הגלגל הרזרבי יעלם (כנראה) מהדלת האחורית וגם החישוקים המוגזמים יפנו מקום ליחידות צנועות יותר. מה בכל זאת יישאר? רכב שטח "רך", בעל הנעה כפולה והרבה פוזה.


 

כאמור, ייצור המכונית הסדרתית - ששמה טרם נחשף - יחל בחודשים הקרובים. היצע המנועים יכלול את כל להיטי ה-FSI (בנזין וטורבו-בנזין) וה-TDI (טורבו-דיזל) המוכרים. מהיבואנית, חברת צ'מפיון מוטורס, נמסר כי יש סבירות גבוהה לכך שהמכונית תגיע לישראל - אולי אף עוד השנה, בתנאי שתצויד בתיבה מתאימה (אוטומטית, כמובן) ובמחיר אטרקטיבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גם בפנים עם לבן
צילום: רועי צוקרמן
גם מאחור עם שטח
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים