מקבץ חדשות: מהצפון עד הדרום
עם ישראל מתחיל לחזור לצפון, סוף סוף משווקים גם אתרי תיירות בדואיים ואתר חדש מספק השוואת מחירים בין טיולים מאורגנים. כל העידכונים במיוחד בשבילכם
תיירות באתרים בדואים
קבוצת סוכני נסיעות ישראליים יצאו לאחרונה לסיור באתרי תיירות בדואים באזור הנגב, כחלק ממגמה לעודד את התיירות ביישובים הלא יהודיים בישראל, ובכלל זה במגזר הבדואי.
במהלך הסיור הלימודי ביקרו סוכני הנסיעות בסדרת אתרים בדואים בנגב, כולם מתהדרים בייחודיות ובאותנטיות האופיינית למגזר. בין מוקדי הביקור היו "אוהל השלום" ברהט, שמציע ארוחות בדואיות מסורתיות; היישוב לקיה, שנחשב לאחד מאתרי השימור החשובים של המורשת הבדואית, בו ניתנת הזדמנות להציץ מקרוב לאמנות של מסורת האריגה והרקמה שעוברת מזה דורות בקרב הנשים הבדואיות; במועצה המקומית תל-שבע ביקרו הסוכנים במרכז המבקרים של מפעל לייצור תמרוקים וסבון מצמחי ועשבי המדבר; וב"ספינת המדבר" שברמת הנגב התנסו בסיור גמלים, ברזי הגששות הבדואית, בנדינה בכלי נגינה מסורתיים ועוד.
הסיור באתרי הבדואים הוא חלק ממדיניות משרד התיירות לעודד את החוויה התיירותית הייחודית שהמגזרים הלא יהודיים (והמגזר הבדואי בפרט) יכולים להציע לתיירים, הן בארץ והן מחו"ל. לענף התיירות הבדואי פוטנציאל אדיר שכמעט ולא נוצל עד היום, והוא יכול להוות פתח לייזמויות עסקיות חדשות, ולשיפור במצב התעסוקה של הנשים הבדואיות, שכמעט ואינן נוטלות חלק במעגל העבודה. בניגוד לתיירנים היהודים, הזוכים לתמיכה ממשלתית (למרות שהם טוענים כי הם זקוקים ליותר), קופח עד היום המגזר הבדואי בצורה מובהקת, ולא נעשתה בו כל פעילות שיווקית לעידוד התיירות.
עולים צפונה
במקביל להחלשות הדי המלחמה האחרונה הולך וגובר הביקוש לטיסות לצפון הארץ. מאז ראשית 2007 חלה עליה גדולה במספר הטסים לצפון הארץ וממנה. בחודש ינואר צמח מספר הנוסעים בכ-17% והסתכם ב-1,514.
במבט ראשון אמנם נראה מספר הנוסעים נמוך יחסית, אולם אם נזכור כי בכל טיסה 19 מקומות בלבד, הרי מתקבל צורך בהוספת טיסות. כתוצאה מכך תגברה חברת התעופה, המפעילה את הקו בין שדה התעופה מחניים (ראש פינה), לתל אביב בעוד שתי טיסות יומיות סדירות: טיסת בוקר מראש פינה לשדה דב וטיסת ערב שעושה את הדרך ההפוכה.
נכון לעכשיו, קו התעופה בין ראש פינה לתל אביב הוא העורק התעופתי היחיד המחבר את צפון הארץ ומרכזה,
וזאת משום שמזה חודשים רבים ניצב שדה התעופה בקרית שמונה כאבן שאין לה הופכין כתוצאה מסכסוך בין מפעיל השדה, עירית קרית שמונה ו"טמיר נתיבי אוויר", בעל הזיכיון לטיסות בקו. על אף עשרות הפניות שנעשו מצד גופים שונים למשרד התחבורה ולעיריית קריית שמונה לא נעשה דבר, והמנחת מממשיך להיות פיל לבן לתפארת הגליל העליון. אודי טמיר מנכ"ל "טמיר נתיבי תעופה" משוכנע שעשרות אלפי נוסעים עשויים לשוב ולטוס לצפון הארץ ומהצפון למרכז כפי שכבר קרה בסוף שנות ה-90, לו רק ייפתח שדה התעופה לפעילות.
למבקשים להתעופף בכל זאת, לוח הטיסות החדש בין שדה התעופה מחניים (הסמוך לראש פינה) לבין שדה דב בתל אביב כולל שתי טיסות בוקר מראש פינה לתל אביב (7:15 ו-7:30) בנוסף לטיסת צהריים (15:45) וטיסות ערב (19:00); טיסת הבוקר הראשונה מתל אביב לראש פינה יוצאת ב-6:30 בבוקר, טיסת אחה"צ ב-15:00 ושתי טיסות הערב ב-17:30 ו-18:15.
איך בוחרים טיול מאורגן?
אחרי שבחרתם את היעד בו תרצו לבקר והחלטתם לנסוע אליו בטיול מאורגן מתעוררת השאלה עם איזו חברה לנסוע. ובמילים אחרות, מי מבין החברות המציעות טיול מאורגן אל היעד שבחרתם מספקת את התמורה הטובה ביותר לכספכם.
על שאלה זו בדיוק מתיימר לענות אתר ישראלי חדש בשם Tour4Less. האתר מאגד מידע על טיולים מאורגנים (כולל טיולי נושא, בתחומים ג'יפים וטרקים) בכ-70 יעדים המתפרסים על פני שש יבשות, ובאמצעות טבלאות מציג את הפרמטרים השונים של כל טיולי וטיול, בחלוקה לקטגוריות: שירותי החברה, היעדים הכלולים במסלול הטיול וכמובן מחירים. באמצעות הטבלאות ודירוג הפרמטרים החשובים לו, יכול הנוסע להחליט באיזה מן הטיולים לבחור.
Tour4less מנוהל על ידי איתמר מרום - טייל, סופר-חוקר ומדריך טיולים מאורגנים בעל ניסיון רב בתחום. האתר מתהדר בניטרליות ובאובייקטיביות ויש לקוות שגם יישאר כזה.
